جمعه 15 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهمان‌پرست: یکی از توطئه‌های دشمن سخت کردن شرایط برای مذاکرات هسته‌یی است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تدبیر، درایت، منطق و غلبه بر احساسات، راهگشای دیپلماسی و و رابط بین‌الملل است.

رامین مهمان‌پرست، رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت خارجه ایران روزچهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، با اشاره به اهمیت درایت و تدبیر در روابط بین‌الملل اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود با دانشجویان تاکید داشتند که در پیچ خطرناک تاریخی نباید با احساسات عبور کرد بلکه باید با تدبیر و درایت از این گذرگاه به سلامت بگذریم.

او تصریح کرد: دشمن در توطئه‌های خود درصدد ایجاد اختلاف‌های قومی، مذهبی و شکاف میان مسوولان و مردم است از سوی دیگر با نقشه‌های خود برای ایجاد تفرقه میان ایران و کشورهای منطقه‌ نیز تلاش می‌کند.

ایران در ثبات و امنیت مطلوب به سر می برد

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت خارجه با بیان ثبات امنیت در ایران نسبت به کشورهای منطقه خاطرنشان کرد:در نگاهی کلی و بررسی وضعیت منطقه به خوبی در خواهیم یافت فتنه‌های ایجاد شده، بحران‌های شدیدی در منطقه ایجاد کرده و شرایط نامساعدی را حاکم کرده که در چنین وضعیتی، خوشبختانه ایران در ثبات و امنیت خوبی به سر می‌برد.

مهمان‌پرست افزود: دشمن می‌خواهد با ایجاد بسترهای درگیری، شرایط بحرانی برای اختلاف افکنی ایجاد کند و با پیش کشیدن حرف‌های بی‌اساس ما را به حالت احساسی و بی‌منطقی سوق دهد در حالی که باید ایران مواضع خود را منطقی و محکم بیان کند.

وی آگاهی بخشی و بیداری‌سازی مردم را یکی از وظایف مهم در از میان رفتن توطئه‌ها برشمرد و اذعان کرد: در این شرایط حساس، ما حق برخوردهای احساسی را نداریم و باید با اطلاع‌رسانی به مردم مواضع خود در برابر دشمنان و تهمت‌های مطرح شده نشان دهیم.

دستیار ویژه وزیر خارجه ایران اظهار کرد: جهان برگرفته از آرمان‌های انقلاب اسلامی، در جریان بیداری اسلامی به حرکت در آمده است و برای تحقق اهداف این بیداری باید شرایط را به‌خوبی کنترل کنیم و با برخورد احساسی مواضع خود را مطرح نکنیم تا جهان در این جریان بتواند به اهداف خود دست یابد.

پاسخ محکم به معنای درگیری و برخورد احساساتی نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: برای نمونه اگر وزیر کشوری با بی‌ادبی موضوعی را مطرح کرد پاسخ ما باید محکم، منطقی و محترمانه باشد زیرا پاسخ منطقی به معنای درگیری و برخورد احساساتی نیست.

مهمان‌پرست افزود: دشمن قصد دارد ما را به سمت حرکات احساساتی و بی‌منطق سوق دهد و نباید در این زمینه درایت و منطق را کنار گذاشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی هم‌چنین در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره مذاکرات آینده هسته‌یی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از توطئه‌های دشمن سخت کردن شرایط برای مذاکرات هسته‌یی است که باید با صبر و بردباری مواضع خود را به صورت روشن بیان کنیم.

مهمان‌پرست تصریح کرد: بسیاری از گفت‌وگوها و مسائل مطرح شده قابل حل است به شرط این که کشورهای غربی از رفتارهای خود دست بردارند زیرا ایران برای رسیدن به منابع انرژی و اهداف صلح‌آمیز هسته‌یی تلاش می‌کند از این رو باید در مذاکرات نگرانی‌های موجود رفع شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016