سه شنبه 19 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جمعی از زندانيان سياسی در زندان مرکزی سنندج به مناسبت احتمال اجرای حکم اعدام زانيار و لقمان مرادی

جمعی از زندانيان سياسی در زندان مرکزی سنندج به مناسبت احتمال اجرای حکم اعدام زانيار و لقمان مرادی نامه ای خطاب به افکار عمومی نوشته اند.
متن اين نامه که در اختيار ستاد مرکزی کمپين دفاع از زندانيان سياسی و مدنی قرار گرفته است به شرح ذيل است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مردم شريف و بزرگوار کردستان و ايران، انسانهای آزاده

همچنان که با خبر شده ايم رژيم حاکم بار ديگر به سلاح پوسيده ارعاب و اعدام روی آورده و ميخواهد در روزهای آينده زانيار و لقمان مرادی دو تن از زندانيان سياسی کرد را در زندان رجای شهر کرج اعدام کند.

رژيم حاکم در اين سه سال گذشته ، هم بند ما احسان فتاحيان را به دار اوخيت و بعد از آن فصيح ياسمنی را ، که در سحرگاه ۱۹ ارديبهشت پنج از فرزندان راه آزادی و سنبل مقاومت در زندانهای رژيم را در سحرگاهی بی روح و در اوج بی خبری در زندان اوين به دار اوخيت ، پنج تن از ستارگان ، (فرزاد کمانگر ، شيرين علم هويی ، فرهاد وکيلی ، علی حيدريان و مهدی اسلاميان ) ستارگانی که « نمايندگان ندا و فرياد آزاديخواهی مردم کرد و ايران » بودند به دار آويخته شدند و ديری نپايد که حسين خضری را در سحرگاهی که همگان را شوکه کرد به دار آويخت.

بی گمان اعدام اين عزيزيان در "واپسين شعاع آفتاب شبانگاهان "نشان دهنده ی وجود اراده ای "دون کيشوت وار "است که در صدد تکرار اجرای احکام ناعادلانه ی فرزادهای ديگری مانند شيرکو، حبيب الله، علی و حبيب افشاری، و...می باشد.

بدين وسيله تمامی ملتمان و تمامی انسان های آزاديخواه و دموکرات را فرامی خوانيم که سکوت در برابر اين اقدامات غيرانسانی، از سوی هيچ وجدان بيداری نبايد پذيرفته شود و از تمامی مردم ايران و بخصوص مردم مبارز کردستان ميخواهيم ما را در مبارزه عليه استبداد تنها نگذارند و با اعتراض خود به اين جنايت بزرگ اعدام فعالان سياسی را محکوم کرده و به فراخوان اين دو زندانی سياسی و خانواده هايشان پاسخ مثبت داده و از اعدام دو انسان آزاديخواه ، از اعدام زانيار و لقمان و تمامی فعالينی که در بند و منتظر اجرای حکم اعدامشان هستند جلوگيری کنيد به سران رژيم اعلام نمايند که فرزندان آنها در زندانها تنها نخواهند بود.

جمعی از زندانيان سياسی در زندان مرکزی سنندج


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016