سه شنبه 19 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جان وبلاگ نويس زندانی محمدرضا پورشجری به دليل بيماری قلبی در خطر جدی است، مراد شيخی

pourshajari.jpgمدتی است که "محمدرضا پورشجری" معروف به (سيامک مهر) در ندامتگاه قزالحصار کرج به مشکلات حاد قلبی دچار گرديده است و همين مسئله باعث گرديد که از وضعيت وخيم جسمانی رنج ببرد، و هر آن ممکن است که نارسائی قلبی باعث پايان دادن به زندگی او ختم گردد. و متاسفانه در اين شرايط سخت بيماری، مسئولين زندان از اعزام وی به مرخصی استعلاجی و يا بيمارستان ممانعت به عمل آورده اند. بر طبق تماس مستقيم از طرف خودم با دختر او "ميترا" حال جسمانی پدر را بسيار وخيم تعريف می کند و تا به حدی که در هفته های گذشته قادر به راه رفتن هم نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ديروز دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ به دليل شدت بيماری قلبی مامورين زندان ناچار شدند که جهت معاينه پزشکی، او را به نزد دکتر" امجدی" بفرستند. و خوشبختانه در تشخيص پزشکی عدم "تحمل کيفری" تائيد گرديده است. و حالا همه چيز نيز بستگی به نظر دادستان دارد که با اين حکم موافقت نمايد. لازم به توضيح است که در سيستم قضايی همه کشورها قوانينی وجود دارند که بر طبق آن زندانی در صورت بيماری يا عدم توانايی جسمانی از برخی مجازاتها معاف می گردد. در زندان ماندن "محمد رضا پور شجری" همراه با خطر جانی فوت کردن برايش به همراه خواهد داشت.

و همچنين قابل به ذکر است که در ملاقات فاميل در روز يکشنبه هفته گذشته، "محمد رضا پور شجری" از وضعيت نا مناسب سلول های زندان گله مند بود. اطاقی که او در آن زندگی می کند پنجره شکسته ای دارد که هوای سرد به داخل نفوذ می کند. ضمن اينکه در ديگر موارد نيز نقض کامل حقوق زندانيان جاريست و به فشار های مختلف و بی توجهی های آشکاری نسبت به اعتراضات و حقوقشان در داخل سلول ها می گردد.

با توجه به تائيديه پزشکی مبنی بر صدور"عدم تحمل کيفری"، بايد چه زودتر شرايط آزادی "محمد رضا پور شجری" داده شود، و در غير اين صورت و ممانعت مجدد از آزادی، و هرگونه اتفاق ناگوار را بايد مسئولين زندان و حکومت جمهوری اسلامی پاسخگو باشند.

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016