جمعه 22 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گفت‌و‌گوی مرسی و صالحی درباره بحران سوریه

بی بی سی: علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران در دیدار با محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر درباره وضع سوریه گفت و گو کرده است.

آقای صالحی پس از این دیدار که پنجشنبه در قاهره انجام شد، به خبرنگاران گفت بحران در سوریه و یافتن راه حل مسالمت آمیز برای پایان دادن به آن محور اصلی گفت و گو با آقای مرسی بود.

آقای صالحی که در یک کنفرانس خبری مشترک با محمد کامل عمرو، همتای مصری خود صحبت می کرد، خواهان "گردآمدن کشورهای منطقه برای ایجاد یک راه حل سوری - سوری و بدون دخالت بیگانگان" برای پایان دادن به بی ثباتی در سوریه شد.

علی اکبر صالحی ضمن استقبال از طرح چهارجانبه آقای مرسی برای پایان دادن به خشونت ها در سوریه گفت: "این ابتکار عمل از بهترین طرح های ابتکار آمیز در این زمینه است، چرا که کشورهای موثر و فعال در منطقه را در بر می گیرد و از دخالت بیگانگان جلوگیری می کند."

آقای مرسی در تلاش است با کمک ایران،عربستان سعودی و ترکیه راهی راه حل مسالمت آمیزی را برای بحران سوریه پیدا کند.

به گفته آقای صالحی اندونزی، مالزی و پاکستان هم به پیوستن به این طرح علاقه نشان داده اند.

آقای صالحی با اشاره به این که همه حکومت ها از جمله حکومت سوریه باید به خواسته های مردم خود توجه کنند، بر ضرورت برقراری مذاکره میان دولت سوریه و مخالفان تاکید کرد.

حدود ۶۰ هزار نفر در خشونت های ۲۲ ماه گذشته در سوریه جان خود را از دست داده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دعوت از احمدی نژاد

روابط دو جانبه و مسائل مهم منطقه ای از دیگر موضوع های مورد گفت و گو میان آقای صالحی و محمد مرسی بود.

به گفته محمد کامل عمرو، وزیر امور خارجه مصر، آقای مرسی در این دیدار بار دیگر از محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران برای شرکت در اجلاس ماه آینده سازمان کنفرانس اسلامی در مصر دعوت کرد.

آقای صالحی که چهارشنبه شب وارد قاهره شد، علاوه بر رئیس جمهوری و وزیرخارجه مصر با شیخ احمد الطائب، مفتی اعظم الازهر نیز دیدار کرده است.

این سومین سفر آقای صالحی به مصر پس انتخاب آقای مرسی به ریاست جمهوری مصر است.

ایران و مصر در سه دهه گذشته فاقد روابط سیاسی بوده اند ولی از زمان کناره گیری حسنی مبارک از قدرت، روابط دو کشور گرم تر شده است.

محمد مرسی پس از انتخاب به ریاست جمهوری، برای شرکت در اجلاس جنبش غیرمتعهدها به تهران سفر کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016