شنبه 23 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمریکا: مقامات ایران به قوانین خودشان احترام بگذارند

بی بی سی: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به سرنوشت سعید عابدینی و امیر حکمتی، دو شهروند آمریکا که در ایران زندانی هستند، گفت: "از مقامات ایران می‌خواهیم که به قوانین خودشان احترام بگذارند و به آقای عابدینی اجازه دهند به وکیل دسترسی داشته باشد."

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: "آقای عابدینی بیش از سه ماه پیش به علت اعتقادات مذهبی‌اش توسط مقامات ایرانی بازداشت شد و متوجه شده‌ایم که جلسه دادرسی او به زودی برگزار خواهد شد."

گفته شده است که سعید عابدینی، شهروند ایرانی-آمریکایی، از پیروان آیین مسیحیت و کشیش است.

براساس برخی گزارش‌هایی تاییدنشده، گرویدن آقای عابدینی به آیین مسیحیت دلیل بازداشتش بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۵۰۰ روز

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با این توضیح که بیش از ۵۰۰ روز از بازداشت امیر حکمتی، دیگر شهروند زندانی آمریکا در ایران می‌گذرد، گفت: "آقای حکمتی حدود شش ماه است که اجازه ملاقات نداشته تا بشود از سلامت او باخبر شد."

امیر حکمتی، شهروند ایرانی‌تبار آمریکا که برای مدتی در نیروی دریایی آمریکا نیز خدمت کرده است، در سال ۱۳۹۰ و پس از سفر به ایران بازداشت شد.

دادگاه انقلاب اسلامی در ایران آقای حکمتی را به اتهام "همکاری با دشمن، عضویت در سازمان اطلاعاتی آمریکا و تلاش برای متهم کردن ایران به تروریسم" به اعدام کلیک متهم کرده بود، ولی این حکم بعدا کلیک لغو و گفته شد که دیوان عالی ایران به محاکمه دوباره او رأی داده است.

خانواده امیر حکمتی و دولت آمریکا اتهاماتی را که در ارتباط با جاسوسی علیه او مطرح شده‌اند، رد می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از ایران خواست تا به مسولان سفارت سوئیس در تهران که حافظ منافع آمریکا در ایران هستند، اجازه دهند تا با سعید عابدینی و امیر حکمتی ملاقات کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016