شنبه 23 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هویت 7 تن از اعضای سپاه پس از پایان گروگانگیری در سوریه فاش شد

العربیه - منابع خبری ایران، هویت هفت نفر از اعضای سپاه پاسداران را که در میان گروگان های ایرانی در دست مخالفان بوده اند و اخیرا طی توافق تبادل اسرا با نظام بشار اسد آزاد شده اند ، فاش کردند.

سال گذشته، مخالفان مسلح بشار اسد ۴۸ ایرانی را به گروگان گرفتند. مخالفان می گفتند این ایرانی ها از اعضای سپاه پاسداران هستند که برای کمک به رژیم سوریه در نبرد با معترضان در سوریه حضور یافتند. مقام های ایرانی اما می گفتند که این ها شهروندانی بودند که برای زیارت به سوریه رفته اند.

سرانجام پس از چند دور مذاکرات، اتباع ایران در مقابل آزادی ۲۱۳۰ زندانی سیاسی در زندان های نظام بشار اسد، آزاد شدند.

به گزارش سایت ''دیگربان''عابدین خرم٬ فرمانده سپاه ارومیه و محمدتقی صفری٬ فرمانده سپاه بوشهر دو تن از فرماندهان استانی سپاه هستند که به همراه ۴۶ نفر دیگر٬ سه روز پیش آزاد و به ایران بازگشته ‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کریم حسین ‌خانی، نماینده پیشین ولی‌ فقیه در سپاه ارومیه نیز یکی دیگر از اعضای آزاد شده سپاه در این کاروان بازگشته از سوریه است.

سایت سپاه ارومیه و برخی سایت ‌های محلی نیز روز جمعه بدون آنکه به نام کوچک این روحانی و فرمانده سپاه اشاره کنند٬ از بازگشت آنها به این شهر و شرکت در نماز جمعه خبر داده ‌اند.

از استان آذربایجان غربی۱۴ نفر در این کاروان بوده‌اند که شامگاه پنجشنبه وارد ارومیه شدند.

محمدتقی صفری٬ فرمانده سپاه بوشهر یکی دیگر از فرماندهان سپاه است که خبرگزاری‌ها بدون اشاره به مقام وی٬ اعلام کرده‌اند که او به بوشهر بازگشته است.

استاندار بوشهر به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان در مراسم استقبال از این مقام سپاه در فرودگاه حضور داشت.

سایت ‌های محلی جهرم نیز هویت کامل یک عضو آزاد شده سپاه را ''علی جوادیان'' اعلام کرده‌اند.

جوادیان که از وی به عنوان رئیس بهداری تیپ تکاور ۳۳ ''المهدی'' جهرم یاد می‌ شود٬ طی سخنانی در نماز جمعه این شهر٬ خود و ۴۷ نفر دیگر را سرباز آیت الله خامنه ‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران معرفی کرده است.

خبرگزاری ایسنا و یک سایت محلی دیگر نیز هویت سه تن دیگر از کسانی که گفته می ‌شود عضو سپاه جهرم هستند را ادیبی٬ الهی و همتی اعلام کرده ‌اند.

در برخی گزارش‌ ها از صادق ادیبی به عنوان فرمانده آماد و پشتیبانی تیپ تکاور ۳۳ ''المهدی'' جهرم یاد شده است.

همین گزارش‌ها از محمد الهی و امر‌الله همتی نیز به ترتیب به عنوان فرمانده اطلاعات عملیات تیپ تکاور ۳۳ ''المهدی'' و رئیس معاونت نیروی انسانی این تیپ یاد کرده‌اند.

از استان فارس هفت نفر در این کاروان حضور داشته ‌اند که از هویت سه تن دیگر اطلاعی در دست نیست.

خبرگزاری مهر نیز هویت سه تن از آزاد شدگان بیرجندی را بدون اشاره به شغل آنها ''علی اکبر نوزادی''، ''مرتضی قلی‌پور'' و ''حسین آسیابان'' اعلام کرده است.

یک سایت محلی گناباد نیز هویت یکی دیگر از آزاد شدگان را حسین علی حسینی اعلام کرده است.

از استان‌های خراسان رضوی و جنوبی شش نفر در این کاروان بوده‌اند که نام دو تن از آنها اعلام نشده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی از اعلام نام این ۴۸ نفر خودداری کرده و اعلام کرده‌اند که تنها برخی از آنها بازنشسته سپاه بوده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016