یکشنبه 24 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس با رییس جمهوری چهار ساعته خواهد بود

تهران - سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه علنی روز چهارشنبه این هفته مجلس با رییس جمهوری چهار ساعته خواهد بود که در آن جلسه در خصوص مسایل جاری کشور بحث خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ˈعبدالرضا مصریˈ در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق بررسی های هیات رییسه با درخواست آقای احمدی نژاد برای حضور در جلسه علنی روز چهارشنبه موافقت شده است که براساس آن مجلس جلسه علنی چهار ساعته با رییس جمهوری خواهد داشت که مستقیما از رادیو پخش می شود مگر آن که درخواست جدیدی از طرف هیات رییسه برای غیرعلنی بودن جلسه داده شود.

مصری افزود: قرار است شماری از نمایندگان نیز در این جلسه صحبت کنند البته شایعاتی شنیده شده که قرار است سخنان رییس جمهوری به صورت یک طرفه مطرح شود .

وی ادامه داد: البته این موضوع به طور رسمی به ما اعلام نشده بنابراین جلسه علنی روز چهارشنبه در چهار ساعت برگزار خواهد شد و همه وقت جلسه علنی به این موضوع اختصاص داده می شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس در خصوص مسایل احتمالی که در این جلسه مطرح خواهد شد، اظهار داشت: هنوز درخواستی از طرف نمایندگان به ما ارایه نشده و صرفا برخی نمایندگان اعلام کرده اند که می خواهند در آن جلسه مطالبی را مطرح کنند.

مصری خاطرنشان کرد: البته از طرف رییس جمهوری نیز موضوعی مطرح نشده که آیا می خواهند در مورد بودجه یا یارانه یا موضوع دیگری صحبت کنند.

وی اضافه کرد: نمایندگان در این جلسه در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه و مسایل جاری کشور صحبت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: اگر این جلسه طی چهارساعت برگزار شود قطعا هم نمایندگان و هم رییس جمهوری و وزرا صحبت خواهند کرد که در این صورت جلسه دو طرفه می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خاطر نشان کرد: در این صورت مجلس و دولت با یکدیگر تعامل برقرار کرده و در مورد موضوعات مختلف صحبت می کنند و به نتایج خوبی خواهند رسید.

مصری با یادآوری برگزاری جلسات مشترک مجلس با روسای جمهور پیشین گفت: بر اساس قانون اساسی هم نمایندگان می توانند از رییس جمهوری و وزرا سوال کنند و هم وزرا و رییس جمهوری می توانند درخواست خود را برای حضور در جلسات علنی تقدیم کنند.

وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس و پس از آن نیز برخی روسای جمهوری در مجلس حاضر شده و مطالبی ارایه کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016