شنبه 23 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاریجانی: مخالفت مجلس با اجرای فاز دوم هدفمندی،‌ مانع دامن زدن به گرانی‌ها شد

مجلس - رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت مجلس با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، گفت: مجلس جلوی برخی اقدامات که موجب دامن زدن به گرانی می‌شد، را سد کرد.

علی لاریجانی در جمع نمازگزاران شهرستان آران و بیدگل که در مصلی این شهر برگزار شد گفت: نباید به هر اقدامی که به گرانی‌ها دامن می‌زند، پرداخت؛ ظرفیت‌های زیادی در کشور از جمله نیروی انسانی متخصص، منابع و سابقه پیشرفت‌های فن‌آوری و صنعتی وجود دارد که اگر به این ظرفیت‌ها توجه شود گرانی و بیکاری رفع می‌شود.
در ادامه گزیده ای از اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی به نقل از ایسنا می آید:

فشار بر حقوق بگیران زیاد شده است. در شرایط اقتصادی فعلی فشار بر حقوق بگیران زیاد شده است، بنابراین برای مهار گرانی‌ها و افزایش اشتغال، ثروت ملی باید پشتوانه دامداری، کشاورزی و صنعت کشور قرار گیرد. باید از فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی و صنعتی حمایت کرده و امکانات کشور را جهت حمایت از آنان هزینه کنیم، در غیر این صورت از اصل منابع کشور باید هزینه کنیم.

زمینه‌های سرمایه‌گذاری مردم باید فراهم شود. مقام معظم رهبری گفتند اقتصاد باید مردمی شود و از انحصار دولت خارج شود بنابراین باید این مسیر طی کرد اگر این مباحث به درستی برای مردم مطرح شود و راهی درستی پیش روی صنعتگران، کشاورزان، دامداران و فارغ التحصیلان گذارده شود آینده روشنی خواهیم داشت. ما این مسیر را در مجلس شورای اسلامی دنبال می کنیم و امیدواریم بسترهای بلوغ اقتصادی کشور فراهم شود.

در فاز اول هدفمندی یارانه‌ها، باید 30 درصد از منابع درآمدی اجرای این قانون به تولید اختصاص می‌یافت ولی این اتفاق نیفتاد؛ قیمت خرید هزینه‌ گندم در سال جاری 420 تومان تعیین شد ولی برای کشاورزان به صرفه نبود و به همین دلیل دولت مجبور شد حدود 4 میلیون تن گندم وارد کند البته پس از جلسات مکرر نرخ تضمینی خرید گندم 650 تومان تعیین شد.

رهبری بر رفع گرانی و بیکاری تاکید دارند .مقام معظم رهبری راه برون رفت از گرانی وبیکاری را تولید و اشتغال می‌دانند، مجلس نیز این نظر را پیگیری می کند ؛ اصلا دشمن منتظر اتخاذ سیاست‌های اقتصادی است که خود به خود شرایط را بر مردم سخت‌تر کند. غربی‌ها فهمیده‌اند با روش‌های مختلف فرهنگی نمی توانند ملت ایران را فریب دهند. مردم ایران سرافرازی خود را در گرو زعامت ولایت فقیه می دانند و ولایت فقیه را قبول دارند ستیز با ایران از طریق تحمیل شرایط سخت از جمله تحمیل جنگ هشت ساله نتیجه‌ای نداد از این رو در پی روش‌های دیگر رفتند، امریکا روش دوگانه مذاکره و فشار را دنبال می کند؛ در حقیقت تحریم به اضافه مذاکره را در پیش گرفته‌اند و این روش دشمنی و مکر آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد. فلج کردن ایران در حوزه اقتصادی یعنی توفیق در اهداف خصمانه دشمنان ایران.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اگر به گوش باشیم و شرایط را به درستی تحلیل کنیم اجازه نخواهیم داد تحریم اقتصادی از پا درمان بیاورد. اگر امروز دنیای غرب درکی از شرایط ملت ایران ندارد به دلیل تفاوت در چارچوب‌های فکری آنان است؛ غربی‌ها تصوری از حیات معنونی ندارند اگر هم در این حوزه چیزی می گویند برای آنان جنبه سرگرمی دارد، آن‌ تفکر کجا و این حدیث قدسی کجا که خداوند از برداشتن پرده‌های از پیش چشم افراد سعادتمند سخن می گویند. در ابعاد اجتماعی جنبه‌های معنوی ومادی سعادت بشر مهم است نمی توان به بهانه تامین معیشت مردم به مسائل معنونی توجه نکرد و نمی توان به بهانه مسائل معنوی به تامین معیشت بی توجه ماند.

امر به معروف و نهی از منکر را یکی از وظایف حکومت است. امر به معرف و نهی از منکر از اصول اساسی اسلام است که هم وظیفه تک تک آحاد جامعه است و هم وظیفه دولت و حکومت؛ دولت وظیفه دارد جامعه را به سمت سعادت حرکت دهد. یکی از ماموران سازمان ملل که اخیرا گزارشی از وضعیت حقوق بشر در ایران تهیه کرده است به مجلس شورای اسلامی به دلیل تصویب قانون مجازات اسلامی ایراد گرفته است باید به ایشان بگویم پس باید قانون غیر اسلامی را تصویب می کردیم؟ در گفت وگو با یکی از سران غربی با موضوع آزادی بحث کردیم ما مطرح کردیم آزادی را برای رسیدن به کمال مادی و معنوی می دانیم ولی غربی‌ها آزادی را برای رسیدن به کمال مادی می دانند و به معنویت اصلا کاری ندارند. پایه فکر جمهوری اسلامی ایران توسط امام خمینی آیین سعادت در ابعاد مادی و معنوی است.

باید برای شگرد غربی‌ها برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران با تدبیر و جامعیت راه حلی یافت تا از گردنه تحریم ها با سرافرازی عبور کنیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016