دوشنبه 25 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رادان:‌ فتنه ۸۸ هنوز تمام نشده است


ايسنا - جانشين فرمانده ناجا آمادگی لازم برای انجام ماموريت‌ها به وی‍ژه تامين امنيت انتخابات رياست جمهوری در سال ۹۲ را از جمله مسائل مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: هرفردی که بخواهد توطئه، شيطنت و بی‌قانونی کند، مقابل او می ايستيم.

به گزارش سرويس «انتظامی» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار احمدرضا رادان در همايش روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ضمن تبريک ماه ربيع‌الاول، ماه محرم و صفر را ماه تمرين ولايتمداری دانست و گفت : ماه محرم و صفر ماه بيداری و هوشياری است، بيداری از آن جهت که مانند آنهايی که در واقعه عاشورا حضور داشتند و به ولی خود پشت کردند، از ولی خود غافل نشويم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: تمام کسانی که بر عليه امام‌حسين (ع) اردو زدند و در مقابل امام‌علی (ع) ايستادند اهل ايمان، نماز، قرآن و امر به معروف و نهی از منکر بودند، اما چون بصيرت نداشتند مقابل ولی خود ايستادند.

رادان با بيان اينکه فتنه ۸۸ هنوز تمام نشده گفت: مسير روشن است و تنها بايد بصيرت داشته باشيم چراکه بصيرت مانند چراغ مه‌شکنی است که زمان تاريکی و غبار، راه را روشن می‌کند.

جانشين فرمانده ناجا گفت: در تمرين ولايتمداری آزمايش‌ها از جنس سخت است واگر فهم نکنيم مانند کسانی می‌شويم که به ولی خود پشت کردند، بنابراين عاقبت به خيری در ولايتمداری است و در سرزمينی که مستحضر به نور ولايت است، شرط بصيرت اين است که هر چه ولی گفت؛ همان را انجام دهيم.

رادان با اشاره به ماموريت‌های مهم نيروی انتظامی در تامين امنيت در جامعه و خدمت به مردم تصريح‌کرد: لباس نيروی انتظامی لباس خدمت است و خدمت در اين لباس به ويژه در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها می‌تواند مسير بهشت را برای ما هموار کند.

جانشين فرماندهی نيروی انتظامی سه اصل تکريم ارباب‌رجوع، پاسخگويی، به هنگام بودن و منضبط و آراسته‌بودن را مهمترين اصول خدمت در نيروی انتظامی دانست و گفت: لشکر مردمی نيروی انتظامی از اين اصول است و ماموريت‌های ناجا بدون مردم قابليت اجرايی ندارند.

رادان اضافه کرد: پليس هوشمند، به هنگام و پاسخگو فردی است که بداند کجا با ادب باشد وکجا قاطع، محکم و استوار باشد يعنی در برابر مردم خاضع، سريع و به هنگام باشد و در برابر مجرمان سخت، مقتدر و محکم بايستد، چرا که مردم پليسی را که هوشمند نباشد دوست ندارند.

به گزارش ايسنا، وی توجه و پاسخگويی به مطالبات مردم، توجه به امنيت اخلاقی و آمادگی لازم برای انجام ماموريت‌ها به وی‍ژه ماموريت مهم تامين امنيت انتخابات رياست جمهوری در سال ۹۲ را از جمله مسائل مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: هر فرد بخواهد توطئه، شيطنت و بی‌قانونی کند، مقابل او می ايستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016