دوشنبه 25 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ناوی پیلای خواستار تحقیق در مورد وضعیت حقوق بشر در کره شمالی شد

بی بی سی ـ ناوی پیلای، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه ۱۴ ژانویه (۲۵ دی) خواستار تحقیقاتی بین المللی درباره آن چه که او نقض جدی حقوق بشر در طی سالها در کره شمالی نامیده، شده است.

در بیانیه‌ای بی سابقه در مورد کره شمالی، خانم پیلای گفته است امیدها برای بهبود شرایط پس از به قدرت رسیدن کیم جونگ اون در یکسال گذشته بی‌نتیجه مانده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم پیلای گفته است: "معتقدم تحقیق جدی در مورد یکی از بدترین کشورها در حقوق بشر، مدتی طولانی است که به تاخیر افتاده."

به گفته کمیسر حقوق بشر سازمان ملل حدود دویست هزار زندانی سیاسی در حال حاضر در اردوگاههای زندانیان نگهداری می‌شوند، که تحت شکنجه، تجاوز، کار اجباری و اعدام های بدون محاکمه قرار دارند.

این مقام سازمان ملل با ابراز تاسف از چنین وضعیتی گفته است: "توجه جامعه جهانی به برنامه اتمی و آزمایش های موشکی کره شمالی اوضاع اسفناک حقوق بشر در آن کشور را تحت الشعاع قرار داده است."

به گفته خانم پیلای، علیرغم آن که کره شمالی تقریبا در انزوای کامل قرار دارد، اما انتشار اخبار اندکی که از این کشور به خارج درز می کند، نشان دهنده حاکمیت "نظامی است که معیارهای بین المللی حقوق بشر را رعایت نمی کند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016