دوشنبه 25 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نقويان: چرا سربازان را به اجبار به نمازجمعه می کشانيد؟


مهر: حجت‌الاسلام نقويان با بيان اينکه مردم يزد روضه باز هستند و در تمامی ايام سال مراسم روضه را برپا می‌دارند گفت: برای مدتی مالتان را در راه‌های واجب‌تر هزينه کنيد.

حجت الاسلام ناصر نقويان، در جمع مردم اردکان در امامزاده ميرشمس الحق اظهار داشت: از برکت تمسک و ارادت به خاندان پيامبر مکرم اسلام است که خوشبختانه بيشتر يزدی ها از وضعيت معنوی و مالی خوبی برخوردار هستند.

اين واعظ برجسته کشوری عنوان کرد: بايد فضايی فراهم شود که مردم و متمولين پول و مالشان را در جاهای مهمتر و حياتی تر هزينه و وقف کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی از واقفين و مردم خواست در اموری چون تامين هزينه تحصيل پسران و دختران مسلمان، آموزش و پژوهش، توسعه کتابخانه ها، کمک به درماندگان و فقرای آبرومند و ... وقف کنند.

نقويان اظهار داشت: نبايد در ساخت مسجد و حسينيه ها رقابت ايجاد شود و بدون توجه به لزوم احداث، يک بنای مذهبی را راه اندازی کرد بلکه بايد ديد درد جامعه اسلامی چيست و مشکلات را برطرف کرد.

حجت‌الاسلام نقويان با بيان اينکه مردم يزد روضه باز هستند و در تمامی ايام سال مراسم روضه را برپا می‌دارند گفت: برای مدتی مالتان را در راه‌های واجب‌تر هزينه کنيد.

مردم کار خالصانه و درست را می فهمند، نياز به غوغاسالاری نيست

اين معلم اخلاق در بخش ديگری از سخنان خود با انتقاد از غوغاسالاری های دولت گفت: در دولت نهم و دهم سروصدا راه انداختند که چنين و چنان کرديم بدون آنکه درک کنند مردم کار خالصانه و درست را می فهمند و می بينند.

نقويان ادامه داد: وظيفه دولت کار عمرانی و سازندگی کشوری است که سرشار از منابع عظيم زيرزمينی است پس توصيه ما اين است که درست کار کنيد و با نيت خالص گره از مشکلات مردم باز کنيد تا عمر دولتتان تمام شود و ديگری کار شما را دنبال کند.

حجت الاسلام نقويان ادامه داد: مسئوليت در نظام اسلامی امری موروثی نيست، يک لباس است که روزی از تن مان در می آورند.

وی تصريح کرد: هرچيز که انسان را مست می کند حرام است و مستی تنها مستی شراب نيست، يکی مست پول است، يکی مست زيبايی و يکی هم مست قدرت شده است.

نقويان در بخش ديگری از سخنان خود با انتقاد به برخی فرماندهان نظامی گفت: چرا سربازان را به اجبار به نمازجمعه و ديگر مراسم مذهبی می کشانيد؟

وی افزود: کجای دين اسلام و نظام جمهوری اسلامی نوشته که بايد سرباز زيردست و دون پايه را به زور به جايی که نمی خواهد، برد و از او استفاده سياسی کرد که مثلا نمازجمعه شهر ما باشکوه برگزار می شود؟

کارهای نسنجيده جوانان را از ابتدا با دين اسلام دچار مشکل می کند

نقويان اظهار داشت: همين کارهای نسنجيده باعث می شود جوان از همان ابتدا با دين اسلام لج کند و بنای بی دينی و ضعف ايمان را بگذارد.

حجت الاسلام نقويان سخنان خود را با يک انتقاد ديگر به پايان برد و گفت: در تريبون نمازجمعه ها توپ و تشر زياد است، سران قوا زياد و بيش از حد به هم توپ و تشر می زنند.

وی ادامه داد: با مردم بايد با زبان ملايم حرف زد و چنانچه اين روند ادامه يابد، اعتماد مردم به نظام به مرور سلب خواهد شد.

اين مراسم با حضور بيش از سه هزار نفر از مردم شهرستان اردکان در محل امامزاده ميرشمس الحق و به همت اداره اوقاف و امور خيريه اين شهرستان برگزار شد.

برپايی ايستگاه وقف جديد از بخش های جانبی اين مراسم بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016