یکشنبه 1 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاريس: "تاثير قدرت‌های خارجی بر جنبش‌های مردمی خاورميانه"، سخنرانی فريدون خاوند، مجتبی طالقانی، علی مهتدی و امی‌العلی الخليفه، ۲۶ ژانويه

انجمن گفتگو و دمکراسی
نشست هشتادوششم - بهار عربی

نقش و تاثير قدرت های خارجی بر جنبش های مردمی خاور ميانه

صبح روزی که يک جوان دستفروش تحصيل کرده ولی تهيدست تونسی ، در لحظاتی از خشم و نااميدی خود را به آتش کشيد ، و خبر اين حادثه فجيع دهان به دهان ، تمام شهر و کشور را در نورديد، شايد هيچ کس نمی توانست حتی حدس بزند که شعله های اين خشم در تمام منطقه خاورميانه گسترده خواهد شد و برج و باروهای نظامات کهن ، فاسد و خودکامه را بلرزه خواهد انداخت.

اينک درست دو سال از بر افروخته شدن اولين شعله های اين آتش سوزان می گذرد و تا کنون به سرنگونی رژيم های تونس ، ليبی ، مصر و يمن انجاميده است و شعله های آن اينک در خيابان های دمشق کاخ های استبداد را در محاصره خود دارد.

در اين برآشفتگی منطقه ای کشورهای بزرگ جهان در غرب و شرق عالم ديپلماسی پر تحرکی اتخاذ کردند و کوشيدند بر روند اين حوادث غير منتظره مهر خود را بکوبند. براستی چه داوری و تحليلی بايد از اين ديپلماسی پر تحرک داشت؟ اين دخالت های آشکار و نهان چه تاثيری بر روند تحولات اين جوامع گذاشتند؟
منافع ملی و استراتژيک قدرت های بزرگ چگونه با منافع شورشيان کشورهای خاورميانه همسوئی يا هماوردی کرد؟

نشست هشتاد و ششم انجمن گفتگو و دموکراسی بحث و تبادل نظر درباره "بهار عربی " را ، از خلال پرسش هائی از اين دست هدف خود قرار داده است.

سخنرانان اين جلسه و موضوع سخنرانی آنان بدين قرار است:

- فريدون خاوند استاد دانشگاه در پاريس : استراتژی غرب و "بهار عربی" تقابل يا تعامل ؟

- مجتبی طالقانی تحليلگر مسائل خاورميانه : موج سواری قدرت های بزرگ در جنبش های خاورميانه بقصد مهار تحولات عميق اجتماعی

- علی مهتدی تحليلگر خاورميانه : مناسبات اپوزيسيون جوامع شورشی عرب با کشورهای تاثير گذار ، بقصد خدمت يا خيانت به منافع ملی .

- امی العلی الخليفه روزنامه نگار اهل سوريه – سردبير سايت الرای العربی : روابط گروهای مختلف اپوزيسيون سوريه با قدرت های خارجی

زمان : شنبه ۲۶ ژانويه ساعت نوزده – هفت شب
75 ‘Bd Vincent Auriol 75013 PARIS Metro Chevaleret ligne 8



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016