یکشنبه 8 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

'کشتی توقیف شده به ایران بازگشت'

به گزارش بی بی سی کشتی ایرانی که گفته می‌شد از آب‌های سریلانکا گریخته است، به ایران بازگشته است.

خبرگزاری رویترز بر اساس داده‌های سیستم رهیابی دریایی گزارش داده که "این کشتی بعد از چند هفته کلیک توقیف در سریلانکا به آب‌های ایران بازگشته است."

پیش‌تر گزارش شده بود که نیروی دریایی سریلانکا هنگام خروج "بدون مجوز" کشتی ایرانی، با شلیک به کارکنان کشتی هشدار داده؛ اما کشتی آب‌های سریلانکا را ترک کرده است.

کشتی امینا متعلق به شرکت راهبران امید دریا در ایران است که در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کشتی امینا پس از ترک سریلانکا، در حوالی سواحل جنوب غربی هند از سیستم رهگیری دریایی ناپدید شد تا زمانی که سیستم ردیابی دریابی، این کشتی را روز جمعه در ساحل بندرعباس نشان داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این کشتی ایرانی دسامبر گذشته با شکایت بانک حمل و نقل آلمان در ساحل سریلانکا توقیف شد. این بانک می‌گوید میلیون‌ها دلار از شرکت کشتیرانی ایران طلبکار است.

امینا یکی از چهار کشتی است که بانک حمل و نقل آلمان برای دریافت بدهی‌هایش حکم توقیف آن‌ها را دارد.

محمد حسین داجمر، مدیر شرکت کشتیرانی ایران کلیک پیش‌تر گفته بود مشکلات بانکی و مشکل نقل و انتقال پول باعث پرداخت نشدن قسط‌های بانکی کشتیرانی جمهوری اسلامی شده است.

آقای داجمر گفته بود که ایران از طریق مراجع حقوقی و راه‌های قانونی به دنبال حل مشکل است.

کشتی امینا تنها کشتی نیست که دادگاه‌های خارجی حکم توقیف آن را صادر کرده‌اند. آذر ۱۳۸۹ سه کشتی باربری سهند، سبلان و توچال، متعلق به ناوگان کشتیرانی ایران، با شکایت یک بانک فرانسوی کلیک در سنگاپور توقیف شدند. یک ماه بعد در‌‌ همان سال دو کشتی دیگر ایران کلیک در سواحل مالت و هنگ‌کنگ توقیف شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016