دوشنبه 9 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار جزايری: انفجار در فردو را تکذيب می‌کنم

معاون فرهنگی و امور بسيج ستاد کل نيروهای مسلح، با بيان اين‌که دشمن به اين نتيجه رسيده است که در صورت آغاز حمله به ايران، آنها تمام‌کننده جنگ نخواهند بود، اظهار کرد: نيروی‌های مسلح جمهوری اسلامی ايران اين توانمندی را دارا هستند که دشمن را در نقاط دور دست تعقيب و با آنها برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار جزايری در جلسه ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به اين‌که به علت دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی ايران در عرصه نظامی دشمن توان حمله نظامی را به ايران را ندارد، تصريح کرد: امروزه نيروهای مسلح جمهوری اسلامی به اين توانمندی رسيده‌اند که دشمن را در نقاط دور از دسترس تعقيب و با آنها برخورد کنند.

وی با اشاره به اين‌که بازدارندگی جمهوری اسلامی ايران امروز به لحاظ دفاعی يک واقعيت مسلم است، اظهار کرد: موقعيت جمهوری اسلامی ايران به لحاظ دفاعی قابل مقايسه با پيش از انقلاب اسلامی نيست، نيروهای مسلح ما در گذشته تحت تاثير نيروهای خارجی بودند، اما امروز ما به لحاظ تاکنيکی و تکنيکی در شرايط خوبی به سر می‌بريم.

مسوول کميته نيروهای مسلح ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، در ادامه با بيان اين‌که قدرت اصلی نظام جمهوری اسلامی ايران مبتنی بر مردم است، خاطر نشان کرد: ما بايد از فرصت انتخابات رياست جمهوری و شوراها استفاده کنيم و انتخاباتی در شان ملت ايران و نظام جمهوری اسلامی ايران برگزار کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: نيروهای مسلح تلاش می‌کنند که حضوری هدفمند، هوشمند و با نشاط و فراگير داشته باشند، با توجه به گستردگی کشور نيروهای انتظامی و بسيج به دست‌اندرکاران برگزارکننده انتخابات کمک می‌کنند.

جزايری در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اين‌که طبق قانون اساسی نيروی‌های مسلح وظيفه حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی را برعهده دارند، تصريح کرد: نيروهای مسلح رفتار دشمنان خارجی به خصوص سرويس‌های آمريکا، انگليس و رژيم صهيونيستی را رصد می‌کنند.

مسوول کميته نيروهای مسلح ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به اين‌که دشمن از طريق ابزار نرم و تهاجم فرهنگی تلاش می‌کند، در باورها،‌افکار،‌ رفتار و ساختار تغيير ايجاد کند، اظهار کرد: وظيفه همه ما اين است که راهکار‌های مناسبی برای مقابله با دشمنان پيدا کنيم. امروز دشمنان حوزه‌های نرم جامعه را مورد هدف خود قرار دادند و ما بايد علاوه بر اين‌که از تماميت ارضی خود دفاع می‌کنيم از حوزه‌های نرم جامعه نيز دفاع کنيم.

به وی گفته‌ وی گفتمان جمهوری اسلامی ايران توانايی غالب شدن بر ساير گفتمان‌ها را دارد و اين اتفاق در آينده نزديک رخ می‌دهد.

وی در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اين‌که دشمن در عرصه‌های سخت،‌نرم و نيمه سخت جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار داده است، اظهار کرد: با اين وجود خود دشمنان اعتراف دارند که نتوانستند جلوی پيشرفت جمهوری اسلامی را بگيرند.

جزايری اهم برنامه‌های نيرو‌های مسلح را در دهه فجر به اين شرح اعلام کرد: گلباران مسير حرکت امام خمينی(ره) از فروردگاه تا بهشت زهرا، رژه هزار نفره موتورسواران، ديدار کارکنان نيروی هوايی ارتش جمهوری اسلامی ايران با مقام معظم رهبری در روز ۱۹ بهمن، اجرای برنامه‌های متنوع در ناو جماران، اعزام کاروان‌های تبليغاتی ناجا به نقاط مرزی، راهپيمايی از ستاد نيروی هوايی ارتش تا مدرسه علوی، جشنواره‌ها و همايش‌های بصيرت‌افزايی و نمايشگاه دستاوردهای دفاعی و نظامی.

معاون فرهنگی و امور بسيج ستاد کل نيروهای مسلح با اشاره به اين‌که دشمن سعی می‌کند در فضای مجازی عليه جمهوری اسلامی ايران مشکلاتی ايجاد کند، گفت: تلاش می‌کنيم ردپای دشمن را درفضای مجازی بشناسيم و زمينه‌های دفاعی لازم را در برابر تهاجم دشمن در اين زمينه فراهم کنيم.

جزايری همچنين در جمع خبرنگاران با اشاره به اين‌که پيروز جنگ سوريه دولت و مردم سوريه هستند، اظهار کرد: جبهه مقاومت اجازه انهدام سوريه را به هيچ قدرتی نمی‌دهد.

وی با اشاره به اين‌که سوريه مراحل حادی را پشت سر گذاشته است، خاطرنشان کرد: همان طور که ماه‌های قبل پيش‌بينی کردم صف طويل دشمن که عليه مردم و دولت سوريه می‌جنگد، قادر نيست مردم و دولت اين کشور را تحت تاثير مخرب خود قرار دهد.

جزايری در پاسخ به اين سوال که نقش جبهه مقاومت در تحولات سوريه چگونه است اظهار کرد: جبهه مقاومت اجازه انهدام سوريه را به هيچ قدرتی را نمی‌دهد.

معاون فرهنگی و امور بسيج ستاد کل نيروهای مسلح درباره ادوات نظامی که قرار است در دهه فجر رونمايی شود نيز اظهار کرد: برنامه‌هايی برای رونمايی ادواتی از جمله تانک، جنگنده جديد، در عرصه‌های موشکی و عرصه ماهواره را داريم که اميدواريم در دهه فجر بتوانيم آنها را رونمايی کنيم.

وی افزود: موشک‌های که قرار است رونمايی شود موشک‌های دوربرد، ميان‌برد و کوتاه‌برد است.

جزايری در پاسخ به اين سوال که آيا انفجاری در سايت فردو رخ داده است، گفت: من انفجار در سايت فردو را تکذيب می‌کنم.

وی همچنين درباره انتخابات اخير رژيم صهيونيستی گفت: اسراييل در عرصه‌های اجتماعی دارای مشکلات عديده‌ای است، اتفاقات زيادی در جامعه رژيم صهيونيستی رخ می‌دهد و مردم با اين رژيم دچار چالش شده‌اند، در عين حال رسانه‌های غالب اجازه نمی‌دهند اين اخبار پخش شوند.

معاون فرهنگی و امور بسيج ستاد کل نيروهای مسلح افزود: هيچ انتظار و توقعی در بهبود شرايط اين رژيم نمی‌توان داشت زيرا هر دولتی که در اين کشور حاکم باشد به اين دليل که غاصب است محکوم به شکست است.

وی در پاسخ به سوال ديگری در مورد نقش‌آفرينی ترکيه در مسائل منطقه‌ای ، اظهار کرد: ترکيه نبايد اجازه دهد که بيگانه‌ها بيش از اين در منطقه حضور نظامی داشته باشد به نفع کشورهای منطقه است که بيگانگان را از منطقه خارج کنند با اين حال وجود نيروهای بيگانه در ترکيه هيچ تهديدی برای ايران به حساب نمی‌آيد.

جزايری در مورد فعاليت نيروهای مسلح در دوران انتخابات رياست جمهوری سال آينده گفت: هدف اصلی نيروهای مسلح اين است که تلاش کنيم در حد گسترده و هوشمند در انتخابات شرکت کنيم.

وی در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر اين‌که برنامه نيروهای مسلح برای مقابله با تحريم‌ها چيست گفت: دشمنان تلاش بی‌وقفه‌ای دارند که به وسيله تحريم‌ها دولت و مردم را به تمکين وادار کنند، اما ما طبق گفته‌ی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار داده‌ايم.

وی با بيان اين‌که تحريم‌ها خسارت زيادی بر ما وارد کرده است گفت: تلاش می‌کنيم که نيازهای واقعی نيروهای مسلح را در اختيار مراکز ذيربط در دولت قرار دهيم و دولت نيز وعده داده است که بودجه لازم را برای نيروهای مسلح تامين کند. اميدواريم تحريم‌ها اثر سوء بر نيروهای مسلح نداشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016