دوشنبه 9 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خامنه ای با مردم ايران در افتاده است! ناصر مستشار

آيا در مرحله کنونی جبهه واحد ضد ولايت فقيه نيازتاريخی گذار مبارزاتی مردم ايران است؟اگر ولايت فقيه که اينک به نماد ظلم و ستم در ايران شناخته شده است و به همان اندازه بعنوان عمود نظام معرفی می گيرد،آنگاه مبارزه عليه خامنه ائی به هدف اساسی همه مردم ايران تبديل خواهد گرديد.

همانطوری که آيت‌الله خامنه‌ای درست پس از گذشت چند روز از انتخابات خونين و کودتائی سال ۸۸ درخطاب به نامزدهای معترض گفت: انتخابات تمام شده است، کنار بکشيد !سيد علی خامنه ای بعنوان رهبر حکومت اسلامی ،امروز شخصا دستور دستگيری خبرنگاران مستقل را داده است!

نيروهای آزادی خواه بايد برای آزادی همه خبرنگاران دستگير شده در سراسر جهان کمپين های بين المللی راه اندازی نمايند! قبل از آنکه غول استبداد بتواند به اهداف سياه خود دست يابد ، بايد حکومت اسلامی را در سراسر جهان افشاء و رسوا کرد تا دست به عقب نشينی بزند!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در پاسخ به آقای خامنه ائی بايد گفت، شما از آنروزيکه با اتخاذ جانبداری از احمدی نژاد در کودتای ۲۲ خرداد شرکت نموديد ـ به لحاظ تاريخی ديگر در مرحله پايانی قرار داريد و مبارزه عليه بی عدالتی ها در همه زمينه ها عليه حکومت شما آغاز شده است و بدين سبب عصر حکمرانی جنابعالی تمام شده است پس اين شما هستيد که بايد کنار بکشيد نه مردم ايران! مردم ايران برای رسيدن به حقوق خود هرگز نمی خواهند کنار بکشند بلکه اين باند خامنه ائی و احمدی نژاد هستند که بايد کنار بکشند.

آقای فرخ نگهدار، يکی از چهره های شاخص سياستی است که چندی قبل اعلام کرده است، که نبايد با مقام رهبری و خامنه ای درافتاد، بلکه بايد خواهان «تغيير رفتار رهبری» شد. نامبرده اخيرا چنين گفته است «هدف جنبش سبز را در تغيير رفتار رهبری کشور و پذيرش رهبران سبز، به عنوان نماينگان مردم» می دانند : بايدبه آقای فرخ نگهدار گفت که اين خامنه ائی است که با مردم ايران در افتاده است و آرای برحق مردم ايران را در انتخابات ۲۲ خرداد نپذيرفته است! به آنهائی که می گويند نبايد شعار افراطی عليه حکومت اسلامی بدهند بايد گفت که مردم پرجوش در خيابانها را نمی توان به سکوت در برابر ظالمان وادار نمود!

مستبدين تاريخ هميشه نادان و کورند.به همان اندازه نيروهای سياسی ميانه باز نيز زمان سنج و موقعيت شناس نيستند وتا آخرين روز می خواهند استبداد را حفظ کرده و تنها اورا به راه راست هدايت نمايند که هيچ شانسی در اين راه ندارند.آقای فرخ نگهدار، يکی از چهره های شاخص چنين سياستی است و چندی قبل اعلام کرده است که نبايد با مقام رهبری و خامنه ای درافتاد، بلکه بايد خواهان «تغيير رفتار رهبری» شد.برای مثال خانم عبادی هم قانون اساسی جمهوری اسلامی را قبول دارد و نيز به سکولار شدن حکومت در ايران هيچ اعتقادی ندارد ومخالف سرنگونی است اما مشاهده ميشود که حکومت اسلامی با اين فرد بی آزار وغير افراطی چگونه برخورد می نمايد؟بنظر من اگر آقايان کروبی و موسوی در درازمدت با حکومت سازش نکنند وبيش از اندازه بر خواسته های خود پافشاری نمايند ،در نهايت ابن الوقت های سياسی پشت سر آنها را خالی خواهند کرد.

آيابرای رژيم ازپای درآوردن يک حجت اسلام، ازيک آيت الله راحتراست؟اگررژيم اسلامی به رهبری خامنه ائی و احمدی نژاد قصد نابودی کروبی وموسوی را داشته باشند ،آنگاه اپوزيسيون جمهوری اسلامی کدام سياست را بايد برگزيند؟آيا بايد همچنان عليه رفسنجانی مبارزه نمايد و به رژيم ياری رسانده و همسو ئی نشان دهد وبطور مجانی برای خامنه ائی جهت رسيدن به اهدافش زمينه سازی نمايد؟ اينها سئولات اساسی بيسار حساس کنونی جنبش سياسی مردم ايران هست. رژيم اسلامی برای مخالفان خود از شيوه های گوناگون سود می جويد.برای مثال برای سرکوب روحانيون ناراضی شيعه و سنی از دادگاه های ويژه روحانيت ياری می گيرد.خلع لباس روحانيون معترض و تبديل آنها به شهروندان معمولی بعنوان مجازات استفاده می گردد.با قانون ياد شده رژيم اسلامی به همه شهروندان غير روحانی که لباس روحانيت ندارند توهين می کند.

حکومت اسلامی برای نجات حيات ننگين خويش همچنان دست به توطئه های رنگارنگ می زند.دام گستری های رژيم اسلامی ديگر شهره آفاق جهان است.چه در زمينه ديپلماسی جهانی که همه کشورها در تمام گفتگوهای سياسی و اتمی به حيله گری های رزيم حاکم پی برده اند. رد پای رژيم اسلامی را از مذاکرات پشت پرده مقامات جمهوری اسلامی با نمايندگان رونالد ريگان و دستگيری اطرافيان آيت الله منتظری تا حکم قتل سلمان رشدی گرفته و کارناول عاشورا و پخش فليم های کنفرانس برلين می توان پی گيری کرد.اين روزها نيز خود عکس خمينی را به آتش کشيده اند تا از آن يک پيراهن عثمان بسازند.اين روزها که خامنه ائی شخصا همه سرکوب ها را زير نظر دارد درنظر دارد تا زيرآب رفسنجانی را خيلی محترمانه بزند لذا ابتدا مقام اورا از آيت اللهی به حجت اسلامی تقليل داده است تا در روز نهائی براحتی به اهدافش دست يابد.در يک اقدام کاملا نادر معاون خبری ايرنا (سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی) طی دستورالعملی از گروه های خبری اين سازمان دولتی خواسته است که برای هاشمی رفسنجانی فقط از پيشوند " حجت الاسلام" استفاده کنند. در سلسله مراتب مذهبی روحانيون شيعه ـ همواره ارتقاء مقام مذهبی ديده شده است نه تنزل آنها که اين بار چنين تاکتيکی عليه رفسنجانی بکار گرفته شده است. اساسا درجه و معلومات مذهبی روحانيون در حوزه علميه قم صورت می پذيرد نه در (سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی) و توسط معاون خبری ايرنا؟

علم‌الهدی سخنانش در باره هاشمی‌رفسنجانی را پس گرفت/ او امروز تدارکاتچی دشمن است! برای زدن رفسنجانی ابتدا حواريون خامنه ائی مانند خواجه سرايان دربارشاه سلطان حسين دست به کار شده اند تا رفسنجانی را در جامعه سياسی و افکار عمومی خوار وذليل نمايند و سپس شخص خامنه ائی تير خلاص را به شقيقه شليک نمايد.

نماينده ولی فقيه در سپاه: در تبعيت از رهبری فرقی بين عصر پيامبر و دوران امروز نيست!در صحنه سازی ديگر جهت مبارزه با مخالفان فکری ونظری ابتدا مقام خامنه ائی توسط مليجک های شناخته شده به جايگاه پيامبران ارتقاء می يابد تا با هرگونه سرپيچی از اوامر ولی فقيه بعنوان محاربه با دستورات الله و قرآن برخورد گردد.حيله های مختلف رژيم اسلامی در بکار گرفتن نقش ابزاری مذهب و بهره برداری از نا آگاهی بخش نازلی از توده های ذوب شده در ولايت اين امکان را به حکومت اسلامی می دهد تا عليه مخالفان از شيوه قتل فی سبيل الله استفاده ببرد.رژيم اسلامی در اين زمينه هيچ موفقيتی نخواهد داشت چرا که اين روزها در برابر رژيم اسلامی بخشی از روحانيون ارشد نيز صف آرائی کرده اند.در پايان بايد تذکرداد که در اين مرحله بايد دوست ودشمن مرحله ای را بايد بدرستی شناسائی ومرور کرد و نبايد به دشمنان فرصت بهره جوئی از مبارزه خود را فراهم نمود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016