یکشنبه 15 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

یمن: ایران تسلیحات کشتی توقیف شده را برای شورشیان فرستاده بود

راديو فردا ـ یک مقام امنیتی در یمن می‌گوید کشتی‌ حامل تسلیحات نظامی‌ که روز چهارم بهمن‌ماه در آب‌های یمن توقیف شد، از سوی ایران برای شورشیان شیعه این کشور ارسال شده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام امنیتی در یمن که نخواست نامش فاش شود روز یکشنبه، ۱۵ بهمن‌ماه، گفت کشتی توقیف شده به سمت ساحل «مخا» در جنوب غرب یمن در حرکت بود و افزود که محموله نظامی این کشتی قرار بود به دست شورشیان حوثی در صعده، شمال غرب یمن، برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری دولتی «سبا» در یمن گزارش داده که این کشتی از سوی ایران ارسال شده بود و حامل مواد منفجره و تسلیحاتی چون «موشک‌های زمین به هوا» بوده است. به گفته این خبرگزاری، «هشت» شهروند یمن در ارتباط با این محموله مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

نیروهای یمنی روز چهارم بهمن‌ماه با همکاری نیروی دریایی ایالات متحده، یک کشتی‌ را که حامل محموله بزرگی از تسلیحاتی چون موشک زمین به هوا بود، توقیف کردند. به گفته مقام‌های یمنی، این کشتی با چندین پرچم جعلی در آب‌ها در حرکت بود.

یمن و ایالات متحده می‌گویند که این محموله از سوی ایران برای شبه‌نظامیان یمن ارسال شده است، هرچند ایران این اتهام را رد می‌کند.

لئون پا‌نه‌تا، وزیر دفاع ایالات متحده در گفت‌و‌گویی با روزنامه «وال استریت جورنال» که روز ۱۳ بهمن‌ماه منتشر شد، گفت که محموله متوقف شده توسط یمن، از معدود بارهای توقیف شده حاوی سیستم‌های دفاع هوایی قابل حمل بود. سیستم‌های دفاع هوایی قابل حمل که به شکل «آر‌ پی جی» استفاده می‌شوند قابلیت پرتاب موشک‌های زمین به هوا را دارند.

مقام های يمنی بارها ايران را به دخالت در امور داخلی اين کشور متهم کرده و از ایران خواسته‌اند تا به «آموزش و حمایت مالی» از شورشیان حوثی یمن پایان دهد. ايران اتهام حمایت از حوثی‌ها را رد کرده است.

حوثی ها پیروان مذهب شيعه زيدی هستند و از سال ۲۰۰۴ برای مقابله با آنچه که تبعيض عليه حقوق خود می‌خوانند، شش بار دست به مبارزه مسلحانه عليه دولت مرکزی زده‌اند. درگیری میان طرفین هزاران کشته برجای گذاشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016