جمعه 20 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد قاهره را به مقصد تهران ترک کرد

احمدی نژاد دقایقی پیش قاهره را به مقصد تهران ترک کرد و به سفر چهاره روزه خود به مصر پایان داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به قاهره، رییس‌جمهور روز سه‌شنبه به مصر سفر کرد و در جریان سفر چهار روزه خود به این کشور ضمن حضور در دوازدهمین اجلاس سران توسعه همکاری‌های اسلامی و سخنرانی در این اجلاس با تعدادی از مسوولان شرکت‌کننده در این اجلاس دیدار و گفت وگو کرد و در نشست سه جانبه روسای جمهور ایران و مصر و ترکیه که در مورد مسائل سوریه بود، شرکت کرد.

احمدی‌نژاد همچنین در جریان این سفر به مسجد راس‌الحسین، مسجد زینبیه و همچنین مسجد سیده نفیسه رفت و مورد استقبال باشکوه مردم حاضر در آن منطقه قرار گرفت.

رییس‌جمهور همچنین با تعدادی از سردبیران رسانه‌های معتبر مصری گفت‌وگو کرد و سپس با شبکه یک نیل،که یکی از شبکه‌های معتبر مصری است، گفت‌وگو کرد.

احمدی‌نژاد همچنین در جریان این سفر در یک مصاحبه مطبوعاتی نیز حضور پیدا کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی همچنین در جشن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور ایرانیان مقیم مصر و تعدادی از مصری‌ها برگزار شده بود حضور پیدا کرد و همچنین با تعدادی از نخبگان مصری نیز دیدار و گفت وگو کرد.

از نکات برجسته این دیدار حضور عمر موسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب و یکی از شخصیت‌های موثر مصر در این دیدار بود.

بنابراین گزارش یکی از دیدارهای مهم سفر رییس‌جمهور به مصر حضور در الازهر و دیدار با رییس الازهر و تعدادی از اساتید جامعةالازهر بود که هدف از این دیدار ایجاد وحدت هر چه بیشتر بین مسلمین اعلام شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از دیگر نکات برجسته این سفر دیدار احمدی‌نژاد با رییس‌جمهور سنگال بود که در پی این دیدار یادداشت تفاهمی بین وزیر خارجه ایران و وزیر خارجه سنگال جهت از سرگیری مجددا روابط دیپلماتیک بین ایران و سنگال، بعد از وقفه‌ای کوتاه مدت، امضا شد.

احمدی‌نژاد همچنین در هنگامی که وارد قاهره شد مورد استقبال رییس‌جمهور مصر قرار گرفت و بیش از یک ساعت به گفت‌وگو با مرسی رییس‌جمهور مصر پرداخت.

رییس‌جمهور را در جریان این سفر افرادی چون مشایی، ثمره هاشمی، بقایی، مصلحی، شیخ‌الاسلامی، حسینی وزیر اقتصاد و دارایی،‌ قاسمی وزیر نفت، فروزنده معاون پارلمانی رییس‌جمهور و ... همراهی می‌کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016