جمعه 20 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسلواکی: شهروند متهم به جاسوسی این کشور در ایران آزاد شد

رادیو فردا: وزیر خارجه اسلواکی اعلام کرد یک شهروند این کشور که به اتهام جاسوسی در ایران در بازداشت بود، آزاد شده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان میروسلاو لیچاک، وزیر خارجه اسلواکی، روز جمعه، ۲۰ بهمن ماه اعلام کرد، که ماچی والوخ، آزاد شده است.

ماچی والوخ که درکنار وزیر خارجه اسلواکی حضور داشت، گفت که «من جاسوس نیستم.» وی از ارائه جزییات بیشتر درباره نحوه دستگیری و نگهداری‌اش در ایران خودداری کرد.

وی که ۲۶ دارد پنجشنبه به همراه کنسول اسلواکی در تهران به کشور خود بازگشت.

تلویزیون ایران روز ۲۷ دی ما فیلمی به نام «شکارچی در دام» پخش کرده بود که در آن این شهروند اسلواک می‌گفت برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، جاسوسی می‌کرده است.

در این فیلم عنوان شده بود که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، با هدف شناسایی نخبگان علمی ایران در حوزه بیوتکنولوژیک، یکی از جاسوس‌های خارجی خود را به ایران فرستاده بود، اما ماموران امنیتی ایران در ‌‌نهایت با شناسایی این طرح او را بازداشت کرده‌اند.

اسلواکی پس از پخش این فیلم ضمن تایید دستگیری شهروند خود ادعای جاسوسی وی را رد کرد و خواستار ارائه توضیح از سوی تهران شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزنامه «اس‌ام‌ای» چاپ براتیسلاوا، درباره ماچی واخ نوشته بود که وی در تابستان گذشته به تهران رفته بود و مشغول کار در بخش فناوری اطلاعات شد. آخرین تماس وی با اسلواکی در اوایل ماه دسامبر ۲۰۱۲ بود.

بازداشت این شهروند اسلواک در شورای اروپا نیز مطرح شده بود. ماروش شفچوویچ، معاون شورای اروپا، روز نهم بهمن اعلام کرد که کا‌ترین اشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی، پیگیر آزادی این شهروند اسلواک از راه‌های دیپلماتیک است.

پیش از آزادی ماچی والوخ، علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه ایران، با همتای اسلواک خود در روز ۱۵ بهمن در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016