پنجشنبه 26 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضرب و شتم نيروهای انتطامی موجب کشته شدن يک شهروند کُرد شد

آژانس کُردپا: يک شهروند مريوانی به نام "عيسی غلام‌ويسی" به دليل اعتراض به نيروهای انتظامی " کلانتری ١١" مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در نهايت جان خود را از دست می‌دهد.

يکی از افراد نزديک به اين خانواده در گفتگويی با آژانس خبررسانی کُردپا ضمن تأييد اين خبر، گفت: مدتی پيش در مريوان اتومبيل يک شهروند با عيسی تصادف و وی را مجروح کرده که پس از اين حادثه، مأموران کلانتری ١١ در محل حاضر شده و فوراً راننده‌‌ی متخلف را آزاد می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين منبع در ادامه اشاره کرد که اين اقدام نيروهای انتظامی اعتراض "عيسی غلام ويسی" را به دنبال داشته و به همين دليل با ضرب و شتم شديد اين نيروها مواجه و دچار خونريزی و شکستگی يکی از پاهايش شده بود.

همان منبع افزود، مأموران کلانتری ١١ پس از اين اقدام در عوض انتقال عيسی به بيمارستان، وی را که بيهوش بوده در يکی از محله‌های نزديک به منزلشان رها کرده که پس از چند ساعت به دليل شدت خونريزی جان خود را از دست می‌دهد.

"عيسی غلام‌ويسی" ٢٥ ساله در روستای "بيساران" منطقه‌ی ژاورود متولد، که در ١٢ بهمن‌ماه امسال به دست مأموران کلانتری ١١ مريوان کشته شد.

در اين مدت علی‌رغم پيگيری‌های خانواده‌ی اين شهروند کُرد به خاطر کشته شدن فرزندشان، نه تنها از سوی نهادهای مرتبط هيچ پاسخی دريافت نکرده‌اند بلکه مورد بی احترامی و تهديد کلانتری ١١ مريوان قرار گرفته‌اند.

از سوی ديگر چند روز پيش نيروهای انتظامی بخش "باينگان" از توابع شهرستان پاوه، يک شهروند اهل روستای "کانی سالار" به نام "عبدالقادر ارشدی" را به ظن حمل وسايل قاچاق بازداشت و پس از چند ساعت شکنجه و ضرب و شتم، آزاد، که به هنگام بازگشت به منزل به دليل تاريکی و درد و ناراحتی راه را گم کرده و در نزديکی روستای "کانی سالار" به داخل رودخانه‌ای سقوط و دچار خفگی و در نهايت جان خود را از دست می‌دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016