یکشنبه 29 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کمبود مواد اوليه و کاهش قدرت خريد، صنعت کفش را تا خرداد نابود می‌کند

• در سالهای گذشته معمولا در برج ۱۱ خرده فروشی‌ها برای خريد کفش هجوم می‌آوردند اما در حال حاضر با نزديک شدن به برج ۱۲ خريد‌ها به ندرت انجام می‌شود.


ايلنا ـ رييس اتحاديه کفاشان اصفهان گفت: در صورت عدم تامين مواد اوليه، کارگاه‌های کفاشی تا خرداد سال آينده تعطيل می‌شوند.

محمد نائب‌پور، در گفتگو با خبرنگار ايلنا با بيان اينکه هم اکنون مواد اوليه ساخت کفش به سختی تامين می‌شود اظهار داشت: به دليل اينکه قيمت مواد اوليه کفش «ساعتی» بالا می‌رود کارگاه‌های کفاشی در اصفهان و تبريز با مشکل روبرو هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به ايام پايانی سال و کاهش خريد مردم نسبت به سالهای گذشته افزود: با توجه به افزايش ۸۰ درصدی قيمت کفش، مردم استقبال چندانی از خريد کفش نمی‌کنند و فروش اين محصول به شدت کاهش يافته است.

نائب‌پور تصريح کرد: در سالهای گذشته معمولا در برج ۱۱ خرده فروشی‌ها برای خريد کفش هجوم می‌آوردند اما در حال حاضر با نزديک شدن به برج ۱۲ خريد‌ها به ندرت انجام می‌شود.

رييس اتحاديه کفاشان اصفهان با اعلام اينکه در حال حاضر ۸۰ درصد از کفش‌ها توليد داخل است و تنها ۲۰ درصد وارداتی است، گفت: در صورت کمبود مواد اوليه بايد برای سال آينده مجددا منتظر کفش‌های وارداتی از چين باشيم چرا که کارگاه‌های ما تا خرداد ماه سال آينده می‌توانند فعاليت کنند و بعد از آن تعطيل خواهند شد.

وی افزود: متاسفانه پتروشيمی خود با مشکلاتی روبروست که نمی‌تواند مواد اوليه کفش و پی وی سی مورد نياز را در اختيار کفاشان قرار دهد اين در حالی است که قيمت چرم هم بسيار افزايش يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016