دوشنبه 30 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سکته قلبی محمدرضا پورشجری در زندان رجایی شهر

کمیته گزارشگران حقوق بشر - محمدرضا پورشجری، وبلاگ نویس زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی کرج روز شنبه ۲۸ بهمن ماه به دنبال سکته قلبی به بهداری این زندان منتقل شده است.

بنا به اخبار رسیده به کمیته گزارشگران حقوق بشر، در همین زمینه سه نفر از پزشکان مستقر در بهداری زندان به نامهای امجدی، نژادبهرام و قلی‌زاده درخواست انتقال این زندانی سیاسی به مرکز پزشکی تخصصی در خارج از زندان را کرده و عنوان کرده‌اند که مسدود شدن تعداد زیادی از رگهای قلب ایشان هرلحظه ممکن است موجب ایست قلبی و مرگ ناگهانی این زندانی سیاسی شود.

لازم به ذکر است که رئیس زندان مجدداْ در مورد وضعیت بحرانی این زندانی سیاسی با دادستانی و قاضی ناظر زندان مکاتبه کرده اما تا کنون پاسخ مثبتی دریافت نکرده است. مدتی پیش کمیته گزارشگران حقوق بشر با انتشار اسنادی، از کارشکنی مقامات قضایی در زمینه صدور مرخصی درمانی برای این زندانی سیاسی خبر داده بود.

محمد رضا پورشجری، زندانی سیاسی و نویسنده وبلاگ «گزارش به خاک ایران» که با نام مستعار سیامک مهر می‌نوشت، در سالن ۷ اندرزگاه زندان مرکزی کرج به تحمل حبس پرداخته و تا کنون ۱۱ مرتبه به دادگاه برده شده است. وی در مدت ۷ ماه سلول انفرادی که در مدت بازداشت موقتش گذرانده بود مورد شدید‌ترین شکنجه‌های جسمی و روحی از جمله اعدام مصنوعی و ضربه زدن بوسیلهٔ باطوم برقی قرار گرفته تا جایی که ناچار تصمیم به خودکشی با شیشهٔ عینکش می‌گیرد که هم اکنون جای. بخیه‌های روی مچهای دستانش گواه این داستان است

در همین زمینه این زندانی سیاسی بوسیلهٔ نامه‌ای که در اختیار کمیته گزارشگران حقوق بشر قرار گرفته است، از کلیه حقوق دانان و وکلا درخواست کرده که از طرف وی در دادگاه‌های بین المللی اقامه دعوی کرده و از دولت و مقامات قضایی جمهوری اسلامی به دلیل ضرب و شتم، شکنجه و حبس ایشان شکایت کنند. متن نامه فوق به همراه یک سند منتشر نشده دیگر در ادامه منتشر می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


من شکایت می‌کنم!

اینجانب محمد رضا‌پور شجری دارای نام مستعار سیامک مهر نویسنده وبلاگ «گزارش خاک ایران» بدین وسیله از وکلا و حقوقدانان محترم تقاضا دارم چنانچه مقدور ایشان می‌باشد، بر من منت نهاده قبول زحمت بفرمایند به وکالت از طرف من در هر کدام از دادگاههای ایالت متحده آمریکا که امکانش هست علیه دولت جمهوری اسلامی ایران و دستگاه قضایی این رژیم از بابت توقیف و ضرب و شتم و شکنجه و محکومیت من به ۴ سال حبس تعزیری بنا به اتهامات واهی و پوچ و احمقانه‌ای چون توهین به مقدسات، تبلیغ علیه نظام و توهین به چیز مهملی بنام «مقام معظم رهبری» اقامه دعوی نموده و با تنظیم دادخواست، ضمن محکوم کردن آراء صادره از محاکم اسلامی، مسئولان جمهوری اسلامی را ملزم به جبران خسارت و جبران ضرر و زیان ناشی از مدتی که در حبس بوده‌ام و نیز از بابت عوارض ناگوار جسمی و روحی این واقعه بنمایند. باشد که این اقدام، ایرانیان محکوم شده در بیدادگاه‌های رژیم سرکوبگر اسلام و سایر قربانیان جنایات آخوند‌ها را تشویق نماید تا از این طریق و با طرح شکایت در دادگاههای ایالت متحده آمریکا، فریاد دادخواهی خود را هر چه رسا‌تر به گوش جهانیان برسانند.

زندان مرکزی کرج (ندامتگاه) پانزدهم بهمن ۱۳۹۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016