پنجشنبه 3 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ملاقات خانواده‌های وکلای زندانی دراويش پس از ۳۷ روز

مجذوبان نور - صبح امروز وکلای زندانی دراويش پس از ۳۷ روز بی خبری با خانواده های خود ملاقات کردند.

به گزارش مجذوبان نور، وکلای زندانی دراويش که مدت ۳۷ روز را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ به صورت ممنوع الملاقات سپری کردند، صبح امروز ملاقات کوتاهی با خانواده‌های خود داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين ملاقات که در شرايط به شدت امنيتی صورت گرفت فقط شامل پدر، مادر و همسر اين افراد می‌شد و بيش از چند دقيقه طول نکشيد. اين افراد در شرايطی ملاقات می‌کردند که چندين مامور در کنار آنها حضور داشته و پاسخ‌های متناقض آنها نشان از اين است که اين مدت را در شرايط سخت و با بازجويی و ضرب و شتم در سلول‌های انفرادی گذرانده‌اند. خانواده‌های اين دراويش از شرايط اين افراد و جو نامناسب و امنيتی ملاقات ابراز نگرانی کردند.

اجازه اين ملاقات پس از ۳۷ روز، درحالی به خانواده‌های اين افراد داده شد که عده ای از دارويش در روز سوم اسفند (روز جهانی درويش‌)، با حضور در مقابل زندان اوين اعلام حمايت خود را از وکلای دراويش و ساير دراويش زندانی را داشتند، که بيش از ۳۰۰ تن از اين دارويش در مقابل زندان اوين بازداشت شدند که پس از چند ساعت آزاد شدند.

اين درحاليست که دو تن از دراويش گنابادی محبوس در زندان عادل آباد شيراز همچنان در اعتصاب غذا بسر ميبرند. آقايان صالح مرادی و کسری نوری از روز ۲۷ دی ماه و در اعتراض به انتقال وکلای دراويش به سلول‌های انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوين دست به اعتصاب غذا زده اند که حال جسمی اين ۲ درويش نيز وخيم گزارش شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016