یکشنبه 6 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاکید جمعی از نمایندگان پارلمان سوئد بر آزادی رهبران جنبش سبز

جمعی از نمایندگان کمیته بین الملل پارلمان سوئد در دیدار با اردشیر امیرارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی از ادامه حصر مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد ابزار تاسف کرده و خواستار آزادی رهبران جنبش سبز شدند.

به گزارش کمپین جهانی برای آزادی رهبران جنبش سبز ایران، مشاور ارشد میرحسین موسوی روز های چهارشنبه و پنج شنبه در دیدارهای جداگانه ای با جمعی از نمایندگان کمیته بین الملل پارلمان سوئد متشکل از نمایندگان احزاب چپ گرا، لیبرال و سوسیال دموکرات به بررسی آخرین وضعیت نقض حقوق بشر در ایران پرداخت.

در این دیدارها هانس لینده از حزپ چپ گرای سوئد به همراه خانم کریستین لوندگرین از حزب لیبرال و اوربان آلین از حزب سوسیال دموکرات سوئد به بررسی شرایط حبس خانگی رهبران جنبش سبز پرداخته و بر لزوم آزادی فوری آنها تاکید کردند. آنها همچنین برگزاری انتخابات آزاد در ایران را امری لازم و ضروری برای مردم ایران و منطقه دانستند.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدارها می توان به تاکید اردشیر امیرارجمند بر مخالفت با تحریمهای اقتصادی به جهت فشار بر مردم ایران، مشکلات موجود در کشور در زمینه دارو بر اثر تحریم ها و عملکرد بانکهای اروپایی در این زمینه و همچنین هشدار نسبت به هر گونه عملیات نظامی علیه ایران اشاره کرد. همچنین امیر ارجمند ضمن تاکید بر تمامیت ارضی و استقلال سیاسی کشور هر گونه مواجهه نظامی را برای ایران و جهان دموکراتیک فاجعه بار توصیف کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تشریح موارد نقض حقوق بشر به ویژه دستگیری های اخیر روزنامه نگاران و همچنین احضار و تهدید فعالان جنبش سبز و اصلاح طلبان در ایران طی ماه ها و هفته های اخیر از دیگر موارد مطرح شده در این دیدارها بود.

در همین راستا خانم مونا سالین دبیر کل سابق حزب سوسیال دمکرات سوئد در ملاقات با مشاور ارشد میرحسین موسوی، به بررسی شرایط ایران و منطقه پرداخت و بر لزوم آزادی رهبران در حصر جنبش سبز تاکید کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016