چهارشنبه 9 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تبعيد دو زندانی سياسی از بند ۳۵۰ زندان اوين

خبرگزاری هرانا - محمدرضا حسينی و اصغر محموديان دو زندانی سياسی بند ۳۵۰ اوين به ترتيب به زندان بندرعباس و سمنان تبعيد شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، اصغر محموديان، زندانی سياسی ۶۰ ساله و از بازداشت‌ شدگان اعتراضات دی‌ماه ۸۸ طی هفته جاری از بند ۳۵۰ زندان اوين به زندان سمنان تبعيد شد.

وی که به همراه همسرش "کفايت ملک محمدی" بازداشت شده بود از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی به تحمل ۶ سال حبس تعزيری و تبعيد به زندان شهر سمنان محکوم شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همسر وی نيز که بيش از ۶۰ سال سن دارد، حدود ۳ سال است که بدون مرخصی در بند زنان زندان اوين نگهداری می‌شود و پيش‌تر در‌‌ همان شعبه دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزيری محکوم شده بود.

گفتنی است، اصغر محموديان به دليل کهولت سن در وضعيت جسمی خطرناکی بسر می‌برد و اکنون در زندان سمنان با زندانيان عادی و خطرناک همبند شده است.

محمدرضا (ميثم) حسينی جوان ۲۲ ساله، ديگر زندانی تبعيدی از بند ۳۵۰ که اول اسفند ماه سال جاری به زندان بندر عباس در ميان زندانيان عادی و خطرناک منتقل شد، تنها ۶ ماه از محکوميتش باقی مانده است.

وی که در هنگام بازداشت دوران خدمت سربازی اجباری خود را سپری می‌کرد در دادگاه انقلاب به تحمل ۲ سال زندان که ۶ ماه آن تبعيد در زندان بندرعباس می‌باشد محکوم گرديد.

يکی از بستگان وی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "با تبعيد وی به زندان بندرعباس و بدليل دوری راه ما ديگر نمی‌توانيم به ملاقاتش برويم."

موضوع تبعيد زندانيان به شهرستان‌ها و نگهداری آنان دربندهای عادی با زندانيان خطرناک، يکی از روشهای اعمال فشار روحی بر زندانيان سياسی و خانواده‌های آنان شده است و علی رغم اعتراضات خانواده‌ها به سيستم قضايی، هيچگونه ترتيب اثری داده نمی‌شود.

گفتنی است، ارژنگ داودی نيز اوايل تير ماه سال جاری از بند ۱۲ زندان رجايی شهر کرج به انفراديهای بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل و پس از ۱۲۷ روز انفرادی در اين بند به زندان بندر عباس تبعيد شده است. وی از تاريخ ۱۸ بهمن ماه سال جاری در انفرادی بسر می‌برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016