شنبه 12 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ناگفته های احمدی مقدم از وقايع انتخابات ۸۸: ۷۰ ميليون خسارت به مردم پرداخت کرديم

مهر ـ فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به فتنه ۸۸ و برخورد پليس گفت: هر فردی را که در فتنه ۸۸ دستگير کرديم پس از گذشت يک شب با نصيحت و اخذ تعهد آزاد کرده ايم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعيل احمدی مقدم روز شنبه در نخستين همايش صيانت و مهارت يگان ويژه اظهار داشت: يگان ويژه بايد دارای انضباط، اخلاق و آستانه تحمل باشد و هر فردی که دارای قدرت است نبايد خشن با مردم برخورد کند.

وی افزود: در فتنه ۸۸ بيشتر افرادی که دستگير شدند با اخذ تعهد آن شب يا فردايش آزاد شدند. بنای ما اين بود که ميدان را کنترل کنيم و تقرييا هيچ گونه دستگيری تکراری نداشتيم اما در مواردی ناگزير بوديم برخوردهايی داشته باشيم. البته من به عنوان فرمانده نيروی انتظامی راضی نبودم در فتنه ۸۸ يک نفر آسيب ببيند. شاهد اين مدعا نيز حادثه عاشورای ۸۸ بود که باز هم سعی را بر مدارا گذاشته بوديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۷۰ ميليون خسارت شکستن شيشه خودروهای مردم را داديم

فرمانده نيروی انتظامی با اعلام اينکه در زمان فتنه ۸۸ ، ۷۰ ميليون تومان خسارت برای شکستن شيشه های ماشينهای مردم داديم، افزود: در سال ۸۸ يک يگان نيروهای ويژه در يک کوچه به چند خودروی مردم آسيب زدند و شيشه های آن را شکستند بلافاصله دستور داديم و تمامی نيروهای متخلف شناسايی و دستگير شدند. آنها مدعی بودند که چند نفر با سنگ و گلدان در اين کوچه آنها را مجروح کردند اما ما گفتيم اين موضوع دليلی برای شکستن شيشه های مردم نمی شود از تمامی افراد عذرخواهی کرديم و ۷۰ ميليون تومان نيز خسارت پرداخت کرديم.

وی با بيان اينکه بايد نگاهمان را در مورد امنيت تعريف کنيم، افزود: نگاه ما مشارکت مردم در امنيت است. ممکن است يک نظامی امنيت را امری برای مردم بداند که در اين شرايط مردم احساس ناامنی نمی کنند اما نيروی انتظامی به عنوان دستگاه حافظ امنيت آرامش را برای مردم با مشارکت خودشان تامين می کنند. حافظان امنيت دژهای مردم در برابر امنيت هستند و هيچ گاه ما مردم را تهديد نمی بينيم اما بايد مانع ناامنی ها شويم.

وی افزود: مفهوم ديگر آن است که حافظان امنيت دارای آمادگی و بازدارندگی باشند تا دشمنان دندان طمع را بکشند. اگر متجاوزان اقتدار را تضعيف شده ببينند اقدام به تعدی می کنند.

احمدی مقدم با اشاره به اينکه يگان ويژه و واحدهای مانوری بايد دارای آمادگی لازم باشند، تصريح کرد: اگر هجمه ای وارد شود بايد نيروهای بزرگتری مانند يگان ويژه ، امداد آماده رزم و احتياط مرز وارد عمل شوند هم اکنون ۶۰ هزار نيروی آماده در يگان ويژه داريم که دارای انعطاف و سرعت بالای جابه جايی هستند. آنها با اشراف اطلاعاتی در کانون های تهديدات حاضر می شوند.

وی با اشاره به حادثه مسجد امام علی در زاهدان افزود: دست های خارجی قصد داشتند که فتنه ای بين شيعه و سنی ايجاد کنند اما با حضور به موقع يگان ويژه و ريش سفيدان شيعه و سنی در کمتر از ۱۲ ساعت فتنه شيعه و سنی در منطقه سيستان و بلوچستان کنترل کردند.

احمدی مقدم با اعلام اينکه می توانيم ادعا کنيم آمادگی در يگان ويژه به حدی است که سرآمد تمامی يگان های پليس است، افزود: اين واحد زبده و زنده است. در فتنه ۸۸ يگان ويژه با مظلوميت در ميدان بود و حتی برخی از نيروها ۴۸ ساعت در ميدان برخورد حضور داشتند و من هيچ گونه خستگی در آنها نديدم.

اگر سوريه پليس قوی داشت اين فتنه ها ايجاد نمی شد

فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به مسائل سوريه گفت: اگر در سوريه پليسی وجود داشت که کفايتهای لازم را داشت مشکلات در همان ابتدای کار حل می شد و کار به ورود ارتش نمی کشيد. امروز فضای مجازی و رسانه ای می تواند بحران آفرينی کند و يا بحران را هدايت و از بروز اين بحرانها جلوگيری کند. امروز رسانه ها موارد لوکس و ويترينی را نشان می دهند که امکاناتش در دنيا برای همه وجود ندارد.

اگر کم آبی اصفهان ۵۰ سال پيش بود مردم به جای دعوا نماز باران می خواندند

احمدی مقدم در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به کم آبی های اخير و اعتراضات مردم اصفهان تاکيد کرد: وقتی منابع آب کم می شود عده ای می روند و برای اعتراض آب يزد را قطع می کنند. اگر ۵۰ سال پيش اين اتفاق پيش می آمد مردم نماز باران می خواندند اما الان می گويند دولت بايد برای ما آب بياورد. پيش بينی ها اين است که در سال ۲۰۳۰ بارندگی ها در خاورميانه کاهش پيدا کند و درگيری و نزاع بر سر آب افزايش يابد. البته مردم ما بسيار فهيم هستند و مديران نيز بايد آنها را قانع کنند و بهتر اوضاع را مديريت کنند.

فرمانده نيروی انتظامی فلسفه وجود يگان ويژه را حضور نيروی آماده برای پيشگيری از توطئه ها به جای سرکوب و مقابله دانست و تاکيد کرد ما قصدی برای ارعاب و ناامنی مردم نداريم.

احمدی مقدم با اشاره به حضور پليس در حوادث طبيعی افزود: يگان ويژه در حوادث طبيعی مانند زلزله آذربايجان و سيل چابهار حضور داشت. در واقع يگان ويژه يک يگان اقتدارگرا است و در حوادث طبيعی مانند زلزله آذربايجان يا سيل چابهار کمک هايی را نيز به مردم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016