چهارشنبه 16 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام احمدی نژاد: هوگو چاوز زنده است

ايرنا ـ تهران - رييس جمهوری اسلامی ايران در پيامی با تسليت درگذشت رييس جمهوری ونزوئلا گفت:هوگو چاوز نماد و ميراث دار همه مبارزان و انقلابيون در تاريخ پرافتخار و البته غمبار آمريکای لاتين و تجلی روح آزادگی مردم مظلوم اين ديار و ملت‌های تحت ستم،پرچم برافراشته مبارزات ضد استعماری و عدالت طلبانه و طلايه دار دوستی بين ملت‌ها است.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری، دکتر ˈمحمود احمدی نژادˈ در پی درگذشت هوگو چاوز رييس جمهوری ونزوئلا در پيامی، حادثه غم‌انگيز درگذشت وی را به همه ملت‌ها و دولت و ملت بزرگ اين کشور و خانواده محترم وی تسليت گفت.

متن پيام تسليت احمدی‌نژاد به کفيل رياست جمهوری ونزوئلا بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم‌الله الرحمن الرحيم

انا لله و انا اليه راجعون

دوست گرامی جناب آقای نيکولاس مادورو

کفيل محترم رياست جمهوری ونزوئلا

روح بلند مردی بزرگ از تبار عدالت طلبان و آزادی‌خواهان به آسمان پر کشيد و جهان را در سوگ فرو برد. ونزوئلا فرزندی برومند و شجاع و جهان، رهبری خردمند و انقلابی را از دست داد.

در نهايت تأثر اين حادثه غم‌انگيز را به همه ملت‌ها و ملت بزرگ ونزوئلا و خانواده محترم ايشان و جنابعالی تسليت عرض می‌نمايم.

هوگو چاوز نامی آشنا برای همه ملت‌هاست. نام او يادآور زلال پاکی و مهربانی، شجاعت، پايمردی، عشق به مردم و فداکاری و تلاش بی‌وقفه برای خدمت به مردم به ويژه محرومين و زخم خوردگان از استعمار و استکبار است.

او انسانی عميقاً موحد و مؤمن و پايبند به ارزش‌های انسانی و آسمانی و باورمند به راه انبياء الهی و حاکميت جهانی عدالت و عشق به رهبری صالحان بود.

او همزمان که با رشادت تمام در برابر زياده‌خواهی‌های مستکبران می‌ايستاد و فشار سنگين تبليغاتی و اقتصادی و تهمت‌ها و حتی کودتاها را در هم می‌شکست، قامت بلندش در برابر کودکی خردسال فرو می‌افتاد و با دست‌های مهربانش او را نوازش و سرود آزادی و سرافرازی را در گوش او زمزمه و زلال عشق را در انديشه و جان او جاری می‌کرد.

هوگو چاوز نماد و ميراث دار همه شجاعان و مبارزان و انقلابيون در تاريخ پرافتخار و البته غم بار آمريکای لاتين و تجلی روح آزادگی مردم مظلوم اين ديار و همه ملت های تحت ستم و پرچم برافراشته مبارزات ضد استعماری و عدالت طلبانه و طلايه دار دوستی بين ملت ها است.

او نقطه اتکاء روحی و پشتيبان همه انقلابيون و آزادی خواهان منطقه و جهان بود.

او حقيقتا جلوه روشنی از يک ونزوئلايی پرشور و آرمانی و دوست داشتنی است و مردم بزرگ ونزوئلا با آگاهی و هوشمندی بارها و بارها او را به مسند رياست جمهوری رساندند و در فراز و نشيب و سختی ها ياريش کردند و او نيز همه فرصت‌ها و قدرت را برای خدمت به مردم و سربلندی کشورش و آزادی ملت ها به کار گرفت.

او سرانجام در پی يک بيماری مشکوک همه وجود و جان خود را نيز در اين راه پرافتخار تقديم کرد.

او در حقيقت شهيد راه خدمت به ملت ونزوئلا و پاسداری از ارزش های انسانی و انقلابی است گرچه امروز و به ظاهر هوگو چاوز، دوست صميمی و مهربان مردم، در بين ما نيست اما اطمينان دارم که روح آسمانی و انديشه پاک او هر روز و در افقی بالاتر در دل و جان تک تک مردم آمريکای لاتين و ونزوئلا و همه ملت های عالم و با درخششی بيشتر طلوع می کند و راه عزت و سربلندی را فرا روی همگان قرار خواهد داد.

هوگو چاوز زنده است تا عدالت و عشق و آزادی زنده است. او زنده است تا ايمان و پاکی و انسانيت زنده است. او زنده است تا ملت ها زنده اند و برای استقرار استقلال و مهربانی و عدالت تلاش می کنند.

ترديد ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسيح (ع) و تنها باقيمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال ياری خواهد کرد.

يک بار ديگر اين ضايعه سنگين را تسليت گفته و از خداوند منان برای جنابعالی و ملت ونزوئلا و همه ملت ها سعادت و سلامت و رفاه و عزت آرزو می‌کنم.

دوست و برادر شما احمدی نژاد
رييس جمهوری اسلامی ايران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016