چهارشنبه 16 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار زهرا رهنورد با مادرش، تحت الحفظ ماموران امنيتی

زهرا رهنورد، تحت الحفظ ماموران امنيتی و بدون اينکه بتواند همراه همسرش باشد، به ديدار مادر خود رفت.

به گزارش کلمه، در اين ديدار که سه هفته پس از آخرين ملاقات احترام سادات نواب صفوی با دخترش انجام می گيرد، باز هم ميرحسين موسوی همراه همسرش نبود.

با وجود گذشت بيش از دو ماه از درگذشت مرحوم صادق کاظمی، پدر زهرا رهنورد، ماموران امنيتی همچنان از ديدار و عرض تسليت ميرحسين به مادر همسرش ممانعت می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که بی خبری دختران موسوی و محروميت مطلق آنها از ديدار و تماس تلفنی با پدر و مادرشان همچنان ادامه دارد و نزديک به ۱۱۰ روز است که ماموران از ملاقات دختران با موسوی و رهنورد جلوگيری کرده اند.

همچنين بيش از يک ماه است که دختران موسوی به طور مطلق از وضعيت پدر و مادر خود بی خبرند و هيچ تماسی با آنها نداشته اند. آخرين خبر مربوط به تلفنی است که آنها در روز دهم بهمن با کوکب موسوی داشته و گفته اند ماموران اجازه تماس با زهرا و نرگس را نمی دهند. کوکب موسوی از يک ماه قبل و زهرا و نرگس، دو دختر ديگر موسوی و رهنورد، از دو ماه قبل از تماس تلفنی محروم اند و حتی به آنها گفته نشده که پس از اين چه زمانی اجازه تماس تلفنی خواهند يافت.

پدر زهرا رهنورد نهم دی ماه گذشته، پس از مدت ها بيماری و در حالی که از همراهی دخترش در آخرين روزهای عمر محروم بود، درگذشت.

خانم رهنورد در دو ماهی که از فوت پدر می گذرد، چند بار اجازه يافته است تحت الحفظ ماموران امنيتی به ديدار مادرش، احترام سادات نواب صفوی، برود. وی روز سه شنبه ۲۶ دی ماه در گفت و گوی تلفنی با مادرش، تاييد کرده بود که ماموران اجازه نمی دهند هيچ گونه تماس تلفنی بين او و ميرحسين با دخترانشان برقرار شود.

اين ۱۰۰ روز بی خبری، با فشارهای مضاعفی بر دختران موسوی همراه بوده است. از تماس تلفنی تهديدآميز در ماه آبان با زهرا موسوی که به ممنوع الملاقات شدن وی تاکنون انجاميده است، تا درگذشت پدربزرگ و محدوديت هايی که برای مراسم های آن مرحوم تعيين و تحميل شد، و بازداشت چند ساعته نرگس و زهرا موسوی همراه با حمله به خانه آنها، بازجويی از آنها و احضار هر سه دختر به دادسرا.

تنها جرم دختران موسوی اين بود که همراه با فرزندان کروبی، درباره وضعيت والدين محصور خود اطلاع رسانی کردند و حاضر نشدند درباره آزارها و فشارهای ماموران حکومتی عليه اين زندانيان بی گناه سکوت کنند.

پس از ۲۵ ماه حبس خانگی موسوی و کروبی، حاکميت هنوز نه جرات کرده به محاکمه علنی و عادلانه رهبران جنبش سبز تن دهد، نه حاضر شده حق قانونی و شرعی آنها برای آزادی از حبس خانگی غيرقانونی را بپذيرد و نه حتی ابتدايی ترين الزامات حقوقی و بديهی ترين حقوق يک زندانی را درباره آنها مراعات می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016