جمعه 18 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وعده «یارانه سبز» محسن رضایی به کشاورزان

دبیر تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: در شرایط فعلی ریاست معنی ندارد؛ من نه برای ریاست بلکه برای جهاد بزرگ به صحنه آمده‌ام.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، محسن رضایی در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد اظهار کرد: کسانی که ماشین مردم را بدون ترمز رها کرده‌اند و در کنار جاده با هم دست به یقه شده‌اند دارند جایگاه ولایت را تضعیف می‌کنند.

وی گفت: مدیریت، تدبیر، شجاعت و دانش برای اداره کشور بسیار مهم است. برای اداره کشور باید با مردم صادق بود و اگر کمکی از جانب مردم لازم است صورت بگیرد، باید مطرح شود، آمار درست ارائه شود و از مردم خجالت نکشیم و اگر اشتباهی صورت گرفته به مردم گفته شود.

رضایی طرح هدفمندی را طرحی مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: با ابن وجود این طرح در وسط راه گیر کرده و نه راه پس دارد نه راه پیش چون این طرح اشتباه اجرا شد با این وجود مردم می‌گویند اگر قیمت‌ها به حالت اول بازمی‌گردد پول‌ها را بگیرند.

وی با اشاره به این‌که «جمهوری اسلامی ایران امروز به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده و توانسته است به برکت خون شهدا امنیت کشور را تامین کند، به گونه‌ای که اگر منطقه در آتش بسوزد ایران مانند کشتی آرامی به حرکت خود ادامه می‌دهد» افزود: اگر از این حیث پیشرفت کرده‌ایم نباید منکر بیکاری، گرانی‌ها و تورم شویم.

وی با اشاره به آمار بیکاری جوانان لرستان و با بیان این‌که « اولویت اول در کشور رفع بیکاری است» مدعی شد: معتقدم که با این میزان نیروی انسانی 10 برابر جمعیت کشور را می‌توان اداره کرد.

به گزارش ایسنا دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم‌چنین در جمع خبرنگاران استان لرستان وعده دادکه «یارانه سبز» به محصولات کشاورزی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان این‌که «در شرایطی حساس به سر می‌بریم و به برنامه‌ریزی اصولی و منسجم نیاز داریم» به وضعیت گرانی‌ها اشاره و اظهار کرد: به جرات می‌گویم 30 درصد گرانی فعلی مربوط به بحث تحریم‌ها بوده و 70 درصد به عوامل داخلی بر می‌گردد.

وی با انتقاد از مدیریت اقتصادی کشور و بیان این‌که «خودزنی‌های سیاسی در وضعیت اقتصادی کشور تاثیرگذار بوده است» گفت: مدیریت اقتصادی کشور نیازمند تقویت است و سیستم بروکراسی ادارات از جمله گمرکات باید ساماندهی شود. منازعات سیاسی باید برچیده شود، اگر من رییس‌جمهور شوم یک میز گفت‌وگو در این خصوص راه‌اندازی خواهم کرد و آرامش را به کشور بر خواهیم گرداند.

رضایی یادآور شد: وقتی جنگ تمام شد شش ماه فکر کردم حادثه بعدی پس از این مورد چیست؟ که به ذهنم اقتصاد خطور کرد و گفتم که دیر یا زود در بحث اقتصاد به مشکل بر خواهیم خورد، با اطمینان کامل می‌گویم که به راحتی می‌توان موضوعات گرانی،‌اعتیاد و بی‌کاری را رفع کرد.

وی با بیان این‌که «اقتصاد ایران بیمار است» گفت: متاسفانه اهداف چشم‌انداز ترسیم شده در مرحله اول باقی مانده و پیشرفت چندانی نکرده‌ و دولت‌ها در این زمینه موفق نبودند. یک نظم و انضباط مالی و پولی باید در کشور ایجاد شود و کارشناسان نیز در این زمینه ورود پیدا کنند؛ دولت‌ها تا به کی می‌خواهند نیاز خود را از بانک مرکزی تامین کنند.

وی درباره سیاست خارجی کشور نیز اظهار کرد: به نظر من کانال 1+5 برای کشور بسیار فوق‌العاده مهم بوده و مذاکرات باید جدی پیگیری شود.

رضایی هم‌چنین با اشاره به موضوع ایجاد اشتغال به طعنه گفت: برخی‌ها به اسم دکتر به مطب رفتند و نسخه می‌پیچیند، مگر اتاق و صندلی به آدم توانایی می‌دهد؟ برای هر شهر برنامه خاصی لازم است بوده تا بتوان اشتغالی پایدار کرد نه فقط بنشینیم و شعار دهیم. کسانی که بر سر کار می‌آیند بیشتر در تهران هستند و اقلیم‌ها را نمی‌شناسند هر نسخه که می‌نویسند معلوم نیست به درد همه استان‌ها بخورد. برنامه‌های ما در حد شعار نیست و عملیاتی خواهد شد.

وی درباراه قانون ایثارگران نیز گفت: این قانون تصویب شده و ما آن را به دولت ابلاغ کرده‌ایم، کل هزینه قانون 600 میلیارد تومان است و با این قضیه می‌توانیم کمک شایانی به ایثارگران کنیم.

وی مدعی شد: به جرات می‌گویم اوضاع خطرناکی داریم در مردم‌سالاری دینی قدرت و ثروت کم‌کم جای ارزش‌ها را می‌گیرد و نیاز داریم در این قضیه ورود جدی کنیم.

رضایی در پاسخ به این سوال که به نفع فرد خاصی کنار خواهید رفت؟ گفت: من به نفع هیچ‌کسی کنار نمی‌روم اگر کنار روم خیانت بزرگی به ملت بزرگ ایران کرده‌ام. قصد دارم بعد از انتخابات ائتلاف کنم، اما قبل از آن نه؛ قصد دارم از وزرای موجود که توانمندی خاصی دارند نیز استفاده کنم، به جریان اتوبوسی کشور پایان خواهم داد.

وی درباره طرح فدرال اقتصادی گفت: این طرح کاملا مطالعه شده و قابلیت اجرایی بالایی دارد، اقتصاد جاذبه دارد و اگر محیط کشور را طوری درست کنیم می‌توانیم از اقتصاد شروع کنیم. اقتصاد ما آسیب‌پذیر بوده که الان شاهد تحریم‌ها هستیم.

وی درباره انتخابات نیز پیش‌بینی کرد: 30 میلیون نفر از مردم کشور در این انتخابات شرکت خواهند کرد و می‌گویم که بعد از انتخابات نیز هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد زیرا مردم واکسینه شدند.

رضایی گفت: رقیب من در انتخابات فقر و گرانی و بیکاری است و هیچ نگرانی در بحث انتخابات ندارم طرفداران من لرها و آذری‌ زبان‌ها هستند، طرفدار تیم گهر و تراختور هستم.

وی درباره وضعیت فعلی لرستان گفت: لرستان با مردمان شریف و با فرهنگ شایسته وضعیت فعلی نیست با بسته کوچک نمی‌شود این استان بزرگ را آباد کرد، مدیریت را باید به خود مردم لرستان داد. برنامه اقتصادی مدونی برای لرستان در نظر گرفتم که یکی از آن‌ها صنعتی کردن معادن آن است اگر خام‌فروشی معادن صورت نگیرد، درآمد فعلی شش برابر خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بیان این‌که «صنعت هدفمندی وارد لرستان خواهد شد» به بحث توریسم و گردشگری لرستان اشاره کرد افزود: با این همه جاذبه قابلیت طبیعی می‌توان درآمد پایداری برای لرستان و لرستانی‌ها ایجاد کرد. اکیپی مشخص خواهم کرد تا در احیای میراث فرهنگی و فضاسازی‌های لازم در این بخش ورود پیدا کنند.

رضایی هم‌چنین وعده داد: یارانه سبز به محصولات کشاورزی پرداخت خواهد شد و این یک ضرورت در تحول بنیادی این بخش محسوب می‌شود و کشاورزان می‌توانند به راحتی تولید و درآمد چندین برابری داشته باشند.

وی گفت: لرستان با وجود علمای همچون آیت‌الله کمال‌وند و چهره‌های شاخص فرهنگی به راحتی می‌تواند قطب تولید فرهنگ ملی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016