دوشنبه 21 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ژاپن دو سال پس از سونامی؛ احترام به جان باختگان، اعتراض به انرژی هسته ای

يورونيوز ـ ژاپن در سالگرد زمین لرزه و سونامی بی سابقه این کشور، روز دوشنبه، به جان باختگان این حادثه ویرانگر ادای احترام کرد.

امپراطور و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن که دسامبر سال گذشته و با شعار احیای اقتصاد ژاپن به صحنه سیاست برگشته است از جمله چهره هایی بودند که در مراسم ادای احترام حاضر شدند.

دو سال پیش در یازدهم ماه مارس سال ۲۰۱۱ میلادی، زمین لرزه ای به بزرگی ۹ ریش تر و بدنبالش سونامی با امواجی به ارتفاع ۳۰ متر شمال شرق ژاپن را درهم کوبید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در این قهر طبیعت که پس از جنگ جهانی دوم بدترین حادثه ژاپن لقب گرفت حدود ۱۹ هزار نفر جان باختند.

جستجو برای باقیمانده نشانه ای از هزاران نفری که در این بلای طبیعی ناپدید شدند هنوز هم ادامه دارد.

نیروگاه اتمی دائیچی فوکوشیما نیز که پس از حادثه سال ۱۹۸۶ چرنوبیل بدترین حادثه اتمی جهان خوانده شد، طعمه سونامی گردید و آسیب دید و تظاهرات ضد نیروگاههای هسته ای را نه تنها در ژاپن بلکه در چند کشور دیگر بدنبال آورد.

در یکی دیگر از چنین تظاهراتی، هزاران نفر از ساکنان توکیو، یکشنبه و یک روز پیش از سالگرد زمین لرزه، سونامی و حادثه نیروگاه اتمی این کشور، مخالفت خود را با استفاده از نیروگاههای هسته ای اعلام کردند.

یکی از تظاهرات کنندگان روز یکشنبه در توکیو گفت:«انرژی هسته ای خطرناک است و امروز تاثیرش بر کودکان ما هویداست. با این وجود مسئولان به گفتن این بسنده می کنند؛ اکنون که خانه دارید می توانید به خانه هایتان بروید. می خواهم تمام دنیا به خطرات ناشی از حادثه نیروگاه اتمی فوکوشیما آگاه باشد.»

تا دوسال پیش که حادثه نیروگاه دائیچی فوکوشیما اتفاق افتاد، حدود ۳۰ درصد از الکتریسته ژاپن توسط نیروگاههای هسته ای تولید می شد.
هم اکنون از ۵۰ راکتور اتمی ژاپن تنها دو راکتور فعال است و این روند تا ماه ژوئیه ادامه خواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016