چهارشنبه 29 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انجمن نفتی ژاپن: سال آینده نیز خرید نفت از ایران را کاهش می‌دهیم

راديو فردا ـ رئیس «انجمن نفتی ژاپن» می‌گوید این کشور برای معاف ماندن از تحریم‌های نفتی علیه جمهوری اسلامی، واردات نفت از ایران را در سال ۲۰۱۳ نیز همچنان کاهش خواهد داد.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، کیمورا یاسوشی، رئیس «انجمن نفتی ژاپن» روز چهارشنبه، ۲۹ آذرماه، اعلام کرد که این کشور قصد دارد سال آینده سقف واردات نفتی از ایران را به ۱۶۰ هزار بشکه کاهش دهد.

کیمورا یاسوشی، که ریاست شرکت نفت و انرژی «نیپون»، بزرگترین شرکت پالایشی ژاپن، را نیز بر عهده دارد، گفت که که «نیپون» قصد دارد واردات خود از ایران را، از مقدار کنونی که به گفته وی ۸۰ هزار بشکه در روز است، کاهش دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ژاپن که پیشتر پس از چین، دومین وارد کننده بزرگ نفت ایران به شمار می‌رفت، از زمان اجرایی شدن تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، واردات نفتی خود از ایران را به مقدار زیادی کاهش داده است که بر این اساس ایالات متحده، شهریورماه سال جاری برای دومین بار این کشور را به مدت شش ماه از مجازات‌های احتمالی آمریکا معاف کرد.

رئیس «انجمن نفتی ژاپن» روز چهارشنبه اعلام کرد که واردات نفتی این کشور از ایران از ژانویه (دی‌ماه) سال جاری تا ماه اکتبر (آبان‌ماه) با ۴۰ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۱، به ۱۹۰ هزار بشکه در روز رسیده بود.

به گفته وی در ماه اکتبر، متوسط این مقدار ۱۶۰ هزار بشکه در روز بود. این در حالی است که ۹ آذرماه خبرگزاری بلومبرگ بر پایه آمار منتشر شده از سوی وزارت دارایی ژاپن، واردات نفت ژاپن از ایران در ماه اکتبر (۱۰ مهر تا ۱۰ آبان) سال جاری را با ۶۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۹۵ هزار بشکه در روز ارزیابی کرده بود.

آمريکا و اتحاديه اروپا برای مقابله با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، تحريم های یک‌جانبه‌ای را عليه بخش انرژی ايران اعمال کرده‌اند.

اگرچه پیشتر مقام‌های جمهوری اسلامی تأثیر این تحریم‌ها بر وضعیت اقتصادی ایران را تذکیب می‌کردند، در ماه‌‌های اخیر به تأثیرگذاری اذعان کرده‌اند.

در همین خصوص سخنگوی اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ۲۵ آذرماه اعلام کرد که در آمدهای نفتی تحت تأثیر تحریم‌ها ۵۰ درصد کاهش یافته است.

نهادهای بين المللی و مقام های آمريکايی در گزارش‌های اخیر خود اعلام کرده‌اند که فروش نفت ایران به حدود يک ميليون بشکه در روز کاهش يافته است.

سال گذشته و پیش از اجرای تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران صادرات نفت ایران بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016