سه شنبه 22 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برگزاری مراسم روز جهانی زن در دورتموند آلمان از سوی کانون سيمرغ

فرشيد آذرنيوش: به مناسبت ۸ مارس، روز جهانی زن، مراسم ويژه ای از سوی کانون حقوق بشر سيمرغ با عنوان «زن و چالش با جهان» در شهر دورتموند آلمان برگزار شد. در اين مراسم که با شرکت جمعی از فعالان ايرانی حقوق بشر همراه بود، پرونده های ويژه ای در مورد خشونت و تاريخچه جنبش زنان در جهان و همچينی ايران از سوی فعالان کانون حقوق بشر سيمرغ ارائه و مورد نقد و بررسی قرار گرفت. نمايش فيلم "زن"دگی که حاوی مصاحبه هايی از ايرانيان مقيم آلمان بود نيز از بخش های ديگر اين ويژه برنامه بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس گزارش ها از آلمان، روز شنبه ۹ مارس برابر با ۱۹ اسفند ماه، شهر دورتموند آلمان ميزبان ويژه برنامه ای به مناسبت روز جهانی زن بود.

در اين مراسم ويژه که با حضور جمعی از ايرانيان و فعالان مقيم اين شهر همراه بوده است، کانون حقوق بشر سيمرغ با تهيه فيلم و پرونده های ويژه ای، زوايای مختلفی از مساله "خشونت عليه زنان"، "تبعيض جنيستی در دانشگاه های ايران" و همچنين "آخرين وضعيت جنبش زنان" را مورد بررسی قرار داده است.



در بخش ديگری از برنامه با آواز خوانی و نمايش دادن تصاويری از چندين تن از زنان روشنفکر از دوره قاجار تا انقلاب از جمله طاهره قره العين، شاعر و عالم مذهبی که گفته می‌شود به جرم افساد فی‌الارض در ايران اعدام شده است، به همراه چندين فعال زن ديگر همچون بی استر آبادی، زينب پاشا و همچنين فروغ فرخزاد ياد شده و به شرحی ز زندگی و فعاليت های آنان پرداخته شد.

همچنين در اين برنامه فيلمی اختصاصی که از سوی کانون حقوق بشر سيمرغ به مناسبت روز جهانی زن تهيه شده بود نيز نمايش داده شد.

در اين فيلم با چندين تن از ايرانيان مقيم آلمان در ارتباط با مساله خشونت عليه زن و همچنين رنج های زنان در خانواده های ايرانی مصاحبه هايی بعمل آمده بود.

در بخش پايانی اين برنامه از زندانيان سياسی زن در ايران تقدير شده و اشعاری اعتراضی از فروغ فرخ زاد قرائت شد.

عکس از آريو ملکی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016