چهارشنبه 23 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله صافی گلپايگانی: جشن نوروز فساد و بی‌بند و باری‌ است

خبرگزاری فارس: آيت‌الله صافی گلپايگانی از مراجع تقليد قم با انتقاد شديد از برگزاری جشن استقبال از نوروز گفت: مگر می‌شود جشن استقبال از نوروز را اسلامی خواند؟ آيا موسيقی‌ها، رقص‌ها و بی‌بند و باری‌هايی که در اين جشن اتفاق افتاده خلاف شرع مقدّس اسلام نيست؟

به گزارش فارس، اين مرجع تقليد در ديدار تعدادی از فضلا و طلاب حوزه‌ی علميه قم در واکنش به حوادث پيش آمده در چند روز گذشته گفت: چرا بايد در مقابل اين همه خلاف شرع سکوت کرد؟ آيا هنوز هم جای توجيه باقی مانده است؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: مگر می‌شود کسی بگويد که من منتظر امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشريف هستم و يا قرآن را قبول دارم ولی در مقابل اين همه فساد و بی‌بندوباری ساکت باشد؟

آيت‌الله صافی گلپايگانی تاکيد کرد: وظيفه‌ همه‌ دوستداران اهل بيت عليهم السلام اين است که از اَعمال خلاف شرع که اخيراً اتفاق افتاده است ابراز انزجار و تنفر کنند.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر وظيفه‌ يکايک مسلمانان است. وظيفه‌ رسانه‌ ملی، روزنامه‌ها و سايت‌های اسلامی اين است که مردم را به وظايف دينی در مقابل منکرات آشنا کنند.

استاد حوزه علميه قم تاکيد کرد: نبايد وضعيت طوری شود که معروف، منکر و منکر، معروف جلوه داده شود. اشخاصی که عمداً احترام احکام اسلام را از بين می‌برند و فسق و فجور را در مملکت ترويج می‌کنند، در پيشگاه خداوند متعال و ارواح طيبه‌ شهيدان مسئول هستند.

وی گفت: مگر می‌شود جشن استقبال از نوروز را اسلامی خواند؟ آيا موسيقی‌ها، رقص‌ها و بی‌بند و باری‌هايی که در اين جشن اتفاق افتاده خلاف شرع مقدّس اسلام نيست؟

آيت‌الله صافی‌گلپايگانی بيان کرد: خدا شاهد است من غصه‌دار و ناراحت هستم. احکام اسلام را مسخره کرده و هتک حرمت می‌کنند، اين همه مخارج و هزينه‌های زياد و ولخرجی از بيت المال جواب دارد.

وی بيان کرد: در مملکتی که اين همه بيکار و فقير وجود دارد و بسياری از مردم در تأمين معاش اوليه خود مشکل دارند و گرانی و تورّم بيداد می‌کند، چرا بايد باز هم اين همه اسراف باشد؟ ما از مجلس و قوه‌ قضائيه توقع داريم که به وظيفه‌ شرعی خود عمل کرده و جلوی اين فسادها را بگيرند.

استاد حوزه علميه قم خاطرنشان کرد: نظامی که با خون هزاران شهيد آبياری شده است، نبايد آن را با کارهای نسنجيده و خلاف شرع سبک و تضعيف کنيم.همه‌ ما امروز در مقابل ارواح مقدس شهيدان مسئوليم و بايد پاسخگو باشيم.

وی گفت: ان‌شاء الله ملت بزرگوار ايران با اتحاد و يکپارچگی و تمسک به قرآن کريم و اهل بيت عليهم السلام هميشه سربلند و سرافراز و عزيز باشند و به وظايف اسلامی خود عمل کرده ، تا قلب مقدس آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشريف را از اعمال خود راضی و خشنود کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016