چهارشنبه 30 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران با احضار سفير سوئيس، دولت آمريکا را مسئول حمله شيميايی به حلب دانست

وزارت امورخارجه کشورمان ضمن احضار حافظ منافع دولت آمريکا در ايران، مسئوليت اين کشور را در جلوگيری از استفاده تروريست ها از سلاحهای شيميايی در سوريه، مورد تاکيد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن نذيری معاون مدير کل امور سياسی و بين المللی وزارت امور خارجه با احضار کاردار سوئيس به عنوان حافظ منافع آمريکا در تهران، ضمن محکوميت شديد استفاده از سلاحهای شيميايی، دولتهای حامی شورشيان در سوريه را مسئول اين اقدام دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نذيری تاکيد کرد: جمهوری اسلامی ايران قبلاً نسبت به احتمال ارتکاب اين جنايت، هشدار داده بود؛ لذا موکداً مسئوليت دولت آمريکا را در جلوگيری از دستيابی شورشيان به سلاح شيميايی و استفاده از آن، مورد تاکيد قرار می دهد.

مقام وزارت خارجه کشورمان تاکيد کرد: جمهوری اسلامی ايران بعنوان عضو فعال کنوانسيون سلاحهای شيميايی و قربانی بزرگ اين سلاحها، با يادآوری مسئوليت همه دولتها در منع توسل به سلاحهای شيميايی، از همه دولتها انتظار دارد، صريحاً و در اسرع وقت، اين جنايت را محکوم نموده و از هر اقدامی برای پيشگيری از تکرار آن فروگذاری نکنند.

نذيری هم چنين خواهان تحقيق بيطرفانه نسبت به اين جنايت و تامين کنندگان اين سلاح برای تروريست ها در سوريه شد.

کاردار سوئيس نيز پس از استماع اظهارات مقام ايرانی اظهار داشت، مراتب را سريعاً به دولت آمريکا منتقل می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آمريکا همچنان دارنده بيشترين ذخاير سلاح های شيميايی است. اين در حالی است که طبق تعهدات بين المللی تا پايان سال ۲۰۱۲ همه کشورهای دارای اين نوع سلاح های کشتار جمعی موظف بودند تمامی سلاحهای شيميايی را نابود کنند. آمريکا بر خلاف اين تعهدات همچنان بخشی از ذخاير سلاح های شيميايی خود را حفظ کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016