پنجشنبه 8 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: مگر می شود جلوی آمدن "بهار" را گرفت

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - رئيس جمهوری با اشاره به فشارهای اقتصادی تحميل شده بر ايران گفت: با شروع به کار اين سد، بار ديگر اراده ملت ايران به دنيا اعلام می شود و ايران تبديل می شود به زيباترين، بهترين و بالاترين ملت در دنيا و اين فشارهای اقتصادی "غلط کردن" های بی ارزش است.

به گزارش انتخاب، محمود احمدی نژاد پيش از ظهر پنج شنبه در مراسم آغاز عمليات اجرايی سد بختياری در استان لرستان در سخنانی اظهار داشت: خدا را شاکريم که آغاز سال جديد را با حضور در لرستان سرفراز و عزيز آغاز کرديم، حق مردم لرستان است، مردمانی مومن، شجاع، تاريخ ساز و سخت کوش. مردمی که در مقاطع حساس هميشه تا نفس آخر با استقلال، عزت و دفاع از اسلام ناب از خط امامت و ولايت صيانت کردند. امروز در تمام نقاط ايران مردان و زنانی از استان لرستان حضور دارند و مشغول خدمت به ايران عزيز هستند. خدا را سپاسگزاريم که توفيق حضور، عرض ارادت و سلام به مردم لرستان را به من عنايت کرد.

وی در ادامه به آغاز عمليات اجرايی سد و نيروگاه بختياری به عنوان بلندترين سد بتنی دنيا اشاره کرد و بيان داشت: آنچه برای ما مهم است و مهم تر از ارتفاع خود سد است، خودباوری، ايمان و توانايی است که در اين سرزمين به وجود آمده است. پيش از اين در سدهای بسيار کوتاه تر از بختياری قبل از هر نوع اقدامی ديگران ايده و طرح می دادند ولی امروز از صفر تا صد را خودمان طراحی و اجرا می کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی نژاد با بيان اينکه اين سد عظيم ۵.۲ ميليارد مترمکعب آب را در خود ذخيره و مديريت می کند، افزود: ايران در بين کشورهای دنيا جزء کشورهای کم بارش است و بهترين راه در اين زمينه برای ذخيره جمع آوری آبهاست.

وی با بيان اينکه سد بختياری در فاز اول هزار و ۵۰۰ مگاوات و در فاز دوم هزار مگاوات برق توليد می کند، افزود: همچنين يکی ديگر از مزايای اين سد اين است که آب را برای دشت های پايين دست تنظيم کرده و محيط اطراف را آباد می کند.

احمدی نژاد ادامه داد: با توجه به اينکه درياچه سد بختياری ۸۰ کيلومترمربع وسعت دارد برای تفريح، ماهی گيری و قايق سواری می تواند مورد استفاده قرار گيرد. اين يک سرمايه عظيمی برای مردم لرستان خواهد بود که توسط متخصصان و جوانان خودمان در ايران عملياتی می شود.

وی تصريح کرد: آنچه مهم است جسارت است که اين سد را بسازيم؛ قبل از اين قرار بر اين بود که منابع مالی اين سد از طريق منابع خارجی تامين شده و همچنين برای احدث آن از پيمانکاران خارجی استفاده شود که ما حيفمان آمد به نام ديگران ثبت شود در حاليکه ما توانايی اجرای اين سد را داريم. کار خيلی بزرگی است، خدا نيز منابع آن را خواهد رساند و به طور حتم نزول نعمت خداوند در گرو اراده انسانهاست.

رئيس جمهوری افزود: زمان اجرای اين پروژه ۱۰ سال پيش بينی شده است که با توجه به توانايی هايی که در کشور وجود دارد اين سد زودتر از ۱۰ سال به اتمام می رسد چرا که خودباوری و نوآوری در کشور به وجود آمده است. امروز هيچ نيازی نيست در کشور که توسط متخصصين داخلی قابل تامين نباشد. امروز عمليات اجرايی سد بختياری نيز شروع شد که به سرعت جلو خواهد رفت.

احمدی نژاد در بخش ديگری از سخنان خود به ماموريت های امسال و سالهای آينده اشاره کرد و بيان داشت: ماموريت اصلی ما ساختن ايران و آبادانی مادی و معنوی است. آبادانی مادی يعنی اينکه بسازيم و آماده کنيم تا همه مردم در رفاه باشند؛ آبادانی معنوی نيز يعنی عدالت، پاکی، ايمان، عبوديت، توحيد، مهربانی، احترام و کرامت در جامعه وجود داشته باشد.

وی با بيان اينکه يکی از مهم ترين کارهای ما پيشبرد اقتصاد کشور است، افزود: خوشبختانه حرکت اقتصادی کشور حرکت موفقی است. منسجم، هدفمند و سياستها بسيار دقيق در اين زمينه در حال انجام است. البته مشکلاتی هم در اين زمينه وجود دارد که عمده آنها مشکل سياسی است که اقتصادی شده و اراده سياسی وارد شده و خلل اقتصادی ايجاد کرده است. البته يکسری سياه نمايی ها و خيانت های شخصی خود نيز مشکل درست می کند؛ چه از بيرون و چه از داخل. سرزمينی وسيع با اين معادن، کشاورزی و نعمت های فراوان و بهترين مردم مشکل اقتصادی ندارد.

احمدی نژاد افزود: امروز ايران در بخشهای فناوری هسته ای، پزشکی و تجارت خارجی به جلو می رود و مشکل مبنايی و اساسی اقتصادی در کشور نداريم. تحميلات سياسی است که به صورت اقتصادی خود را نشان داده است برای جلوگيری از پيشرفت ملت ايران.

وی تصريح کرد: من امروز به دنيا اعلام می کنم که به فضل الهی ملت ايران از همه موانع و بدخواهان عبور می کند و هيچ مانعی نمی تواند جلوی پيشرفت ملت ايران را بگيرد. همه اين تلاشها در نهايت ممکن است دست اندازی در عبور خودروی پيشرفت ايران ايجاد کند و خيلی آنها تلاش کنند چرخ ماشين ملت را پنچر کنند که اين پنچری را ملت ايران می گيرد و به جلو می رود.

احمدی نژاد عنوان کرد: ملت ايران ملتی است که با اين بداخلاقی ها متوقف نمی شود چرا که راه ما راه روشنی است. با شروع به کار اين سد اراده ملت ايران يک بار ديگر به دنيا اعلام می شود که ايران تبديل شود به زيباترين، بهترين و بالاترين ملت در دنيا و اين فشارهای اقتصادی، غلط کردن های بی ارزش است. مگر می شود جلوی تابش خورشيد، جابجايی هوا و آمدن بهار را گرفت. ملت ايران به سمت قله ها حرکت می کند.

وی خاطر نشان کرد: ما در کشور مشکل اقتصادی نداريم و عمده مشکل کشور ما سياسی است که آن هم از جانب بدخواهان داخلی و خارجی تحميل می شود.

رئيس جمهوری همچنين در پاسخ به درخواست نماينده ولی فقيه در لرستان برای اختصاص اعتبار ويژه به منظور رفع محروميت از روستاهای حاشيه سد بختياری نيز بيان داشت: روستاهای اطراف آب و برق و راه مناسبی ندارند که در اين زمينه از مهندس عبدالهی مسئول قرارگاه خاتم الانبيا که خودش فرزند لرستان است خواهش کرديم که وضع منطقه را تغيير دهد. ما در مورد برق و آب اين روستاها صحبت کرده ايم که تا راه اندازی سد مردم از برکات آن بهره مند شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016