شنبه 10 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير راه و شهرسازی: يک ميليون و ۶۶۶ هزار مسکن در کشور خالی است، ۴ ميليون مسکن شهری و روستايی ساخته ايم

خبرگزاری فارس: وزير راه و شهرسازی از بهره‌مندی ۱۷ ميليون ايرانی از مسکن مهر خبر داد و گفت: بعد از ۶۰ سال تعداد مسکن از تعداد خانوارها بيشتر شده است.

علی نيکزاد در سفر به اردبيل در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبيل اظهار داشت: بايد تمام بندگان محروم از موهبت مسکن مهر استفاده کنند چرا که مقام معظم رهبری نيز در فرمايش عيدانه خود تاکيد داشتند که احداث و واگذاری هزاران واحد مسکن در جهت رفاه و آسايش مردم از کارهای ماندگار و خدمات بی‌نظير است.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً اين ساخت و سازها طليعه دهه پيشرفت و عدالت بوده و ما در کنار ساخت مسکن شهری و روستايی در ساخت بزرگراه‌ها و جاده‌ها نيز توانسته‌ايم به شرايط آرمانی دست پيدا کنيم.

عضو کابينه دولت دهم يادآور شد: به يقين مسکن مهر گفتمان امام و انقلاب بوده و روی اين استنادات اعلام می‌کنيم کار دولت احمدی‌نژاد در حوزه مسکن مهر کار انقلابی بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نيکزاد گفت: بنده در دولت‌های قبلی نيز مسئوليت داشتم اما ساخت و سازها سالانه ۶۰ تا ۸۰ هزار واحد مسکن بوده و در اين وسعت زمين رايگان و خدمات ديگر واگذار نمی‌شده است در حالی که در دولت احمدی‌نژاد در مسکن مهر کاری اساسی، انقلابی و انسانی و اسلامی صورت گرفت.

اين مسئول به واگذاری زمين به صورت رايگان و تخفيف ويژه در ارائه خدمات نظام مهندسی و شهرداری اشاره کرد و افزود: در اين دولت سنت قرض‌الحسنه احيا شد و ۲۵ ميليون تومان تسهيلات با نرخ ۴ درصد ارائه شد.

توليد ۴ ميليون مسکن شهری و روستايی در دولت نهم و دهم

وزير راه و شهرسازی در بخش ديگری از گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبيل از توليد ۴ ميليون و ۳۴۰ هزار واحد مسکن در دولت نهم و دهم خبر داد و بيان داشت: با اين ميزان ساخت و ساز ۱۷ ميليون ايرانی با بعد خانوار چهار نفر صاحب سرپناه شده‌اند.

نيکزاد اقدام ديگر انقلابی دولت را تامين تاسيسات و زير‌ساخت‌ها اعلام کرد و ادامه داد: از اين الگو در دنيا سراغ نداريم که مسکن با زمين رايگان، وام و تخفيفات ويژه به مردم ارائه شود.

وی تصريح کرد: با رقم حداقل ۸ ميليون تومان افراد مختلف می‌توانند صاحب مسکن شوند در حالی که قسط ماهيانه آنها تا ۳۰۰ هزار تومان است.

وزير راه و شهرسازی ابراز داشت: اگر مسکن مهر نبود و واگذاری زمين رايگان و پرداخت تسهيلات با نرخ سود پايين‌تر نبود کمتر کسی می‌توانست در اين کشور صاحب خانه شود.

نيکزاد مديريت در اين حوزه را نيز مناسب ارزيابی کرد و گفت: چنين حرکتی را در طول تاريخ اين کشور سراغ نداريم.

اين مسئول با بيان اينکه ما در چند مرحله شامل اسکلت، فنداسيون، سفت‌کاری، سقف، تسهيلات به متقاضيان پرداخت می‌کنيم، يادآور شد: پنج مولفه مسکن، زمين، وام، خدمات فنی و مهندسی شهرداری و نظام مهندسی، نيروی انسانی و مصالح در توليد مسکن مهر مدنظر بوده است.

وزير راه و شهرسازی در خصوص افزايش قيمت مسکن نيز تاکيد کرد: قرار بود با افزايش نيافتن مصالح نرخ واگذاری ثابت بماند اما به دليل برخی تحريم‌ها و فشارها و گران شدن مصالح ساختمانی يک تغيير قيمت را در مسکن مهر شاهد بوديم.

نيکزاد يادآور شد: بر اساس سرشماری سال ۸۵ در کشور ۲۱ ميليون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن وجود داشت در حالی که در کمتر از پنج سال ۱۶.۵ ميليون واحد مسکن به اين تعداد افزوده شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد واحدهای مسکونی با تعداد خانوارها برابری می‌کند و حتی بعد از ۶۰ سال تعداد واحدهای مسکونی از تعداد خانوارها بيشتر شده است به طوری که هم اکنون ۲۱ ميليون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن مهر برای ۲۱ ميليون و ۲۰۰ خانوار احداث شده است.

يک ميليون و ۶۶۶ هزار مسکن خالی در کشور وجود دارد

وزير راه و شهرسازی گفت: در کشورمان يک ميليون و ۶۶۶ هزار واحد مسکن خالی وجود دارد که ۳۷۲ هزار واحد آن در تهران است.

نيکزاد عنوان کرد: در تمام دنيا از طريق ماليات اين واحدها را کنترل می‌کنند که ما نيز سعی می‌کنيم از اين ظرفيت استفاده کنيم.

اين مسئول در پايان سخنان خود با بيان اينکه در عرض پنج سال گذشته ۵ ميليون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن ساخته شده است، به خبرنگار فارس در اردبيل اذعان داشت: نظارت‌ها دقيق و واگذاری‌ها نيز به موقع انجام می‌شود به طوری که ما اصول مهندسی را در ساخت و سازها فدای زود تکميل کردن و زود واگذار کردن نمی‌کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016