شنبه 10 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه بن بست سياسی در ايتاليا و تعليق مذاکرات رييس جمهور با احزاب

يورونيوز ـ ايتاليا همچنان در بن بست سياسی يه سر می برد.

رييس جمهور اين کشور که هنوز نتوانسته آشتی ميان توقعات حزب چپ پيرلوييجی برسانی، حزب راست سيلويو برلسکونی و حزب ضد سيستم بپه گريلو، برقرار کند، روند مذاکره با اين احزاب را به حالت تعليق در آورده است.

حزب چپگرای دموکراتيک راه را به سوی تشکيل هر گونه “دولت بزرگ ائتلافی” بسته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انريکو لتا، فرد شماره دوی اين حزب، “اختلاف عميق ميان نيروهای سنتی” را دليل عدم حصول توافق اعلام کرده است.

او در اين باره می گويد: “اختلاف شديد و برخورد ميان نيروهای سياسی در سالهای گذشته، ايجاد يک دولت ائتلافی بزرگ ميان احزاب سياسی سنتی را مشکل کرده است. در اين شرايط، تغييرات مورد نظر در کشور حاصل نخواهد شد.”

در اين ميان، نقش سومين حزب کنونی ايتاليا، يعنی حزب ضدسيستم کمدين معروف، بپه گريلو، موسوم به “جنبش پنج ستاره” در عدم سازش با هيچ حزبی و در هيچ شرايطی، بر پيچيدگی اوضاع سياسی کنونی اين کشور افزوده است.

رييس گروه اين حزب در سنا با تاکيد مجدد بر عزم آن به عدم رای اعتماد به دولتهای سياسی و يا به اصطلاح تکنوکرات، می گويد: “البته ما حاضريم به لوايحی که در مورد اصلاح قانون انتخابات، مبارزه با فساد و اختلاف منافع بوده و مطابق با خط مشی ما باشد، رای دهيم.”

رسانه های ايتاليا، احتمال معرفی يک شخص بی طرف توسط رييس جمهور برای اداره کشور تا برگزاری انتخابات مجدد در حدود ۹ تا ۱۲ ماه آينده را رد نکرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016