چهارشنبه 14 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاترين اشتون درباره مذاکرات ايران و ۵+۱ بطور محتاطانه‌ای خوشبين است

بيژن برهمندی - راديو بين المللی فرانسه ـ نماينده اروپا گفت من مثل هميشه با نوعی خوشبينی محتاطانه نسبت به اين اجلاس داوری می‌کنم. او ادامه داد که البته من در عين حال بخوبی واقفم که گرفتن يک پاسخ روشن از ايران بسيار پر اهميت است.

در حاليکه نشست موسوم به "آلما آتا" روزهای جمعه و شنبه آينده برگزار می شود، امروز نماينده ديپلماسی اروپا خانم اشتون در سر راهش به محل نشست، در کشور ترکيه نسبت به همايش ۵+۱ اظهار نظر کرد و و گفت من مثل هميشه با نوعی خوشبينی محتاطانه نسبت به اين اجلاس داوری می کنم. او ادامه داد که البته من در عين حال بخوبی واقفم که گرفتن يک پاسخ روشن از ايران بسيار پر اهميت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بگزارش رويترز، در اجلاس قبلی آلما آتا در فوريه گذشته کشورهای مذاکره کننده به ايران تعهد کرده بودند که درباره تحريم های مربوط به طلا و نيز تحريم محصولات پتروشيمی ايران تجديد نظر خواهند کرد و فشارها را بر می دارند. در عوض ايران بايد دست از غنی سازی اورانيوم بيست در صدی در قرار گاه فردو بردارد .

اين پيشنهادات جديد که آشکارا منعطف تر از پيشنهادات قبلی هستند، از سوی ايران هم با سکوت رضايت آميز مواجه شد ولی جواب رسمی به آنها داده نشد. سعيد جليلی دبير شورای عالی امنيت ملی و سرپرست تيم مذاکره کننده ايران در پايان دور اول مذاکرات آن را "واقع بينانه تر" توصيف کرد. ولی گفت که تا نقطه مطلوب فاصله داريم.

امروز نمايندگان چين و روسيه نيز درباره مذاکرات جمعه اظهار خوشبينی کردند و گفتند که مايلند اين نشست با پيشرفت مذاکرات همراه باشد.

خبرگزاری های ايران که از حرکت هيات نمايندگی ايران بسوی آلماتی خبر دادند در عين حال اظهار نظر کرده اند که پيشنهاد های يک صفحه ای ۵ +۱ با تغييرات اندکی همراه است که ايران از ان استقبال کرده است.

بايد يادآوری کرد که روز سه شنبه گذشته يوکيو امانو مدير کل ازانس بين المللی انرژی اتمی در مصاحبه ای با خبرگزاری اسوشيتد پرس مدعی شد که اطلاعاتی در دست دارند که نشان می دهد ايران در گذشته و نيز هم اکنون فعاليت هائی در ارتباط با انفجار هسته ای انجام داده است. او اضافه کرد که البته ما در اين مورد "مطمئن نيستيم."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016