پنجشنبه 15 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت خارجه آذربایجان: نشست باکو به دولت آذربایجان ربطی ندارد

راديو زمانه ـ المان عبدالله‌یف، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به اعتراضات جمهوری اسلامی ایران نسبت به برگزاری نشست گروهی از فعالان آذربایجان ایران در باکو گفت دیدگاه‌های مطرح شده در این نشست مواضع رسمی جمهوری آذربایجان نیست.

وی که با واحد مرکزی خبر ایران گفت‌وگو می‌کرد افزود: “تغییری در مواضع جمهوری آذربایجان در قبال ایران ایجاد نشده است موضع ما همیشه یکسان بوده است و باکو به مناسبات صمیمانه همسایگی اولویت می‌دهد.”



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عبدالله‌یف با بیان این‌که “باکو در امور داخلی ایران دخالت نمی‌کند”، گفت: “ما به تمامیت ارضی ایران با احترام برخورد می‌کنیم.”

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در مورد شرکت برخی نمایندگان مجلس و استادان دانشگاه جمهوری آذربایجان در نشست فعالان آذربایجان ایران در باکو گفت: “نمایندگان مجلس یا استادان دانشگاه مقام دولتی محسوب نمی‌شوند.”

برگزاری یک نشست در هفته گذشته از سوی جبهه آزادی ملی آذربایجان در باکو اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دولت آذربایجان را برانگیخت و ایران خواهان جلوگیری از برگزاری چنین نشست‌هایی شد.

ایران نشست باکو را “گردهمایی تجزیه‌طلبان” خواند.

روز گذشته حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در مقاله‌ای در این روزنامه که در واکنش به این نشست نوشته شده بود، خواهان برگزاری رفراندوم الحاق جمهوری آذربایجان به ایران شد.

همچنین منصور حقیقت‌پور، نماینده اردبیل و نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران نیز خواهان الحاق ۱۷ شهر از قفقاز از جمله شهر‌های آذربایجان به ایران شد.

در چند سال اخیر روابط جمهوری اسلامی ایران با همسایه خود آذربایجان همواره دچار تنش بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016