پنجشنبه 15 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسماعيل کوثری: بعيد می‌دانم مذاکرات آلماتی ۲ به نتيجه منطقی برسد

مهر ـ عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه غربی‌ها نمی‌توانند با کم کردن تحريم‌ها بر سر ملت ايران منت بگذارند اظهار کرد: با توجه به رفتار و سابقه غربی‌ها بعيد می دانم مذاکرات آلماتی ۲ نيز به يک نتيجه منطقی و حساب شده برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اسماعيل کوثری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مذاکرات هسته ای ۱+۵ با جمهوری اسلامی ايران در آلماتی قزاقستان اظهار داشت : ما انتظار داريم کشورهای ۱+۵ به خصوص کشورهای آمريکا، انگليس، فرانسه و آلمان در اين دوره از مذاکرات منصفانه قضاوت کنند.

عضو کميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما هيچ انتظار ديگری از گروه ۱+۵ نداريم و البته رعايت انصاف در قضاوت را از سوی غربی‌ها بعيد می دانيم چرا که منطق آنها منطق انصاف نيست بلکه منطق زور است و نمونه آن را در اظهارات رئيس آژانس بين المللی انرژی اتمی می بينيم که ظاهرا نمی خواهند اين موضوع حل و فصل شود.

عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس نهم با اشاره به اظهارات آمانو که گفته بود «بر اساس احتمالات ايران به دنبال سلاح هسته ای است» گفت: اين اظهارات در حالی بيان می شود که ما چندين بار تاکيد کرديم نه تنها به دنبال سلاح هسته ای نيستيم بلکه به دنبال انهدام و از بين بردن اين گونه سلاح ها هستيم.

نماينده مردم تهران با بيان اينکه از کشورهای غربی انتظار داريم به قانون عمل کنند چرا که از اين طريق همه مسائل حل می شود تاکيد کرد: البته می دانيم که هيچ گاه اين انتظارات برآورده نخواهد شد چون غربی‌ها نه تنها پايبند به قانون نيستند بلکه خود را فراتر از قانون نيز می دانند.

کوثری در ادامه افزود: پيش بينی من از مذاکرات آلماتی با توجه به رفتار و سابقه غربی‌ها اين است که بعيد می دانم اين مذاکرات نيز به يک نتيجه منطقی و حساب شده برسد.

وی در خصوص اعلام پيش شرط هايی از سوی گروه ۱+۵ برای جمهوری اسلامی ايران و کاهش تحريم ها در ازای انجام اين شرط ها گفت: بايد ديد تحريم بر چه اساسی اعمال شده است، اگر ما خارج از چارچوب قانون عمل کرده ايم بحث ديگری است و بايد از طريق ديگری به اين موضوع رسيدگی شود اما وقتی خارج از چارچوب عمل نکرده ايم و دقيقا بر اساس قانون تمام اقدامات خود را انجام داده ايم ديگر تحريم ها معنی ندارد.

وی همچنين درباره تعليق سايت فردو تصريح کرد: ما در زمان راه اندازی اين سايت به صورت مکتوب به آنها اطلاع داديم و آنها دائما با دوربين های خود فعاليت ها را در سايت فردو رصد می کنند.

نماينده مردم تهران در خانه ملت ادامه داد: غربی‌ها نمی‌توانند با کم کردن تحريم‌ها بر سر ملت ايران منت بگذارند چرا که اين شرکت های خصوصی غربی هستند که بر اثر اين تحريم ها ضرر کرده اند.

عضو کميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی در پايان خاطرنشان کرد: غربی‌ها می خواهند از طريق زور و فشار عليه جمهوری اسلامی اقدام کنند و ما هرگز زير بار اين زور و فشار نخواهيم رفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016