جمعه 16 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قانون، مانعی برای حضور هاشمی در انتخابات ندارند

به گزارش ایلنا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالار و مبتنی بر رأی مردم است، گفت: هر شخصی و از جمله آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی چنانچه توانمندی رئیس جمهور شدن را در خود ببیینند، می‌تواند وارد رقابت‌های انتخاباتی شده و قانون نیز منعی در این خصوص نگذاشته است.

حجت الاسلام وحید احمدی نماینده مردم کنگاور، صحنه، هرسین و بیستون در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و حضور احتمالی آقایان هاشمی رفسنجانی یا خاتمی در این انتخابات با توجه به استقبال برخی از اقشار مختلف مردمی برای حضور این دو، اظهار داشت: مبنای خوش آمدن یک نفر و دو نفر و ده‌ها نفر، نمی‌تواند مبنای بحث ما برای انتخابات ریاست جمهوری باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: انتخابات روال خاص خود را دارد و مردم ما هستند که اثر گذار نهایی در آن هستند؛ بنابراین افرادی که بتواند در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند و صلاحیت‌های لازم و قانونی را کسب نماید و مردم هم تشخیص دهند آن فرد برای ریاست قوه مجریه مناسب است، رئیس جمهور می‌شود؛ و این فضا به نظرم وجود دارد و از این رو نباید فضا را محدود به افراد خاصی کنیم و اساس ما نیز برای این دست اظهار نظر‌ها، تمسک به برخی اظهار نظرهای افراد باشد.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی، گفت: نظام ما، یک نظام مردم سالار بوده که مبنای تصمیم گیری‌اش مردم هستند و از این رو برای اینکه شخصی در عرصه انتخابات حضور داشته و خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد، شرایط قانونی وجود دارد.

احمدی در پایان گفت: هر شخصی و از جمله افراد ذکر شده (هاشمی رفسنجانی و خاتمی) چنانچه توانمندی رئیس جمهور شدن را در خود ببیینند، می‌تواند وارد رقابت‌های انتخاباتی شده و قانون نیز منعی در این خصوص نگذاشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016