جمعه 16 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علت مرگ زائران ایرانی در عربستان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در خصوص کشته شدن 2 بانوی زائر ایرانی در فرودگاه جده گفت: متاسفانه این حادثه بر اثر ورود تانکر خدمات آب به سالن ترانزیت در ساعت 15.30 عصر روز گذشته اتفاق افتاد.

در این سالن اعضای کاروان شماره 2842 تهران حضور داشتند و متاسفانه 2 تن از هموطنان بنام خانم‌ها «پری ارفع» و «زهرا آتش زای» بر اثر برخورد با این تانکر در دم کشته شدند و «طاهره شادکام» و «هادی رئیسی» دچار مصدومیت شدند که بنا به گفته پزشکان، مجروحین حادثه از خطر جدی نجات یافته و در حال مداوا هستند.

قشقاوی افزود: بعد از این واقعه مدیرکل حج و زیارت عربستان سعودی و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده موضوع را مورد پیگیری قرار دادند. طرف سعودی ضمن ابراز تاسف و عذرخواهی قول داده است که پس از بررسی دقیق و کارشناسانه حادثه فوق، نتایج آن را به اطلاع طرف ایرانی برساند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون کنسولی وزارت خارجه با اشاره به رسالت دستگاه دیپلماسی در دفاع از حقوق اتباع ایرانی در خارج از کشور و پیگیری مجدانه موضوع حادثه فوق برای زوار ایرانی تاکید کرد: دولت عربستان مسئول حفظ جان حجاج و عمره گذاران می‌باشد.

قشقاوی در پاسخ به سئوالی پیرامون حادثه تصادف دیپلمات سعودی در تهران گفت: این حادثه که به دلیل سرعت غیر مجاز و رانندگی در حالت عدم تعادل و تخلف از قانون اتفاق افتاد، توسط وزارت امور خارجه بصورت بسیار جدی در دست پیگیری می‌‌باشد و نتایج به اطلاع خانواده آسیب دیده و افکار عمومی خواهد رسید.

وی تاکید کرد: وزارت خارجه هر گونه تخلف از قانون توسط دیپلمات‌های مقیم را با جدیت مورد پیگیری قرار می‌دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016