چهارشنبه 21 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد شديد پاپ قبطی های مصر از محمد مرسی

شاهرخ بهزادی - راديو بين المللی فرانسه ـ تواضروس دوم پاپ قبطی های ارتودوکس مصر ضمن انتقاد شديد از محمد مرسی رئيس جمهوری اين کشور، وی را به کوتاهی و سهل انگاری در خصوص محافظت از کليسای العباسيه قاهره متهم کرده است. محمد مرسی در برابر بزرگترين بحران مذهبی از زمان رسيدن به مقام رياست جمهوری مصر قرار گرفته است.

رهبرمذهبی قبطی های مصر که بزرگترين جامعه مسيحيان ارتودوکس در خاورميانه ميباشند اعلام کرده است که تنش های بين مذهبی در مصر که ناشی از سهل انگاری رهبران سياسی مصر ميباشد، همه خط قرمزها را زير پا گذاشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تواضروس دوم درگفتگو با يک شبکه تلويزيون خصوصی مصر گفت:" محمد مرسی قول داده بود تا همه تلاش های خود را برای حفظ کليسا و جامعه قبطی های مصر انجام دهد، اما آنچه مشاهده ميکنيم خلاف اين موضوع را ثابت ميکند."

درگيری ها در روز يکشنبه گذشته و در جريان مراسم تشييع چهار نفر از قبطی های مسيحی مصر در کليسای العباسيه قاهره آغاز شد. اين چهار تن در درگيری اطراف کليسای منطقه الخصوص در استان القليوبيه کشته شده بودند.

قبطی های حاضر در کليسای العباسيه قاهره که عليه محمد مرسی و حاکميت شعار ميدادند، در هنگام خروح از کليسا مورد حمله گروه های اسلامی طرفدار حاکميت قرار گرفتند. سپس نيروهای پليس به طرف اين کليسا که محلی نمادين برای مسيحيان مصر است با پرتاب گاز اشک آور حمله کردند.

هرچند، محمد مرسی در پی اين در گيری در مقابل کليسای العباسيه با تواضروس دوم تماس گرفت وحمله به کليسا را به نوعی حمله به خودش دانست، اما اين موضوع نتوانست رهبران مذهبی قبطی های مصر را قانع کند.

تواضروس دوم در پاسخ به محمد مرسی گفت که "کليسای مصر طی دو هزار سال گذشته در معرض چنين تجاوزی قرار نگرفته بود." وی برای مقابله با تجاوز آشکار به کليسا خواستار عمل شده وسخن گفتن تنها را کافی ندانسته است.

ياد آور ميشويم که مسيحی های قبطی مصر نزديک به ۱۰ درصد جمعيت اين کشور را تشکيل ميدهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016