یکشنبه 25 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز رای‌گیری در ونزوئلا برای انتخاب جانشین هوگو چاوز

راديو فردا ـ مردم ونزوئلا امروز، یکشنبه، پای صندوق‌های رای رفتند تا جانشین هوگو چاوز، رییس جمهوری پیشین این کشور را انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مراکز رای‌گیری ونزوئلا روز یکشنبه، ۲۵ فروردین، ساعت شش صبح به وقت محلی (۱۰:۳۰ صبح به وقت گرینویچ) باز شد و انتخابات تا ساعت شش بعد از ظهر (۲۲:۳۰ به وقت گرینویچ) ادامه خواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در این انتخابات نیکلاس مادورو، معاون هوگو چاوز و رییس جمهور موقت ونزوئلا با انریکه کاپریلس، نامزد مخالفان دولت رقابت خواهد کرد.

در حالی که نیکلاس مادورو بر سیاست‌های اقتصادی پرطرفدارهوگو چاوز تاکید دارد، انریکه کاپریلس امیدوار است تا نارضایتی‌های موجود از شمار بالای قتل، کمبود دوره‌ای غذا، تورم بالا و قطع مرتب برق در این کشور منجر شود که پیروزی در انتخابات نصیبش شود.

هوگو چاوز که ۱۴ سال ریاست جمهوری ونزوئلا را بر عهده داشت ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ بر اثر بیماری سرطان درگذشت. به دنبال فوت وی، شورای انتخاباتی این کشور اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری ۲۵ فروردین ماه برگزار می‌شود.

طبق اعلام شورای انتخاباتی ونزوئلا کاندیداها فرصت داشتند از ۱۳ تا ۲۲ فروردین‌ماه دست به تبلیغات انتخاباتی بزنند، با این‌حال اپوزیسیون این کشور نیکلاس مادورو را متهم می‌کند که علاوه بر سوء استفاده تبلیغاتی از منابع دولتی، پس از دوره قانونی تعیین شده، همچنان به تبلیغات انتخاباتی پرداخته‌ است.

نیکلاس مادوروی ۵۰ ساله پیشتر راننده اتوبوس و فعال اتحادیه بود و در دوران ریاست جمهوری هوگو چاوز به وزارت خارجه و سپس معاونت وی منصوب شد.

وی که پیش از فوت هوگو چاوز از سوی او به عنوان رییس جمهور موقت انتخاب شده بود، متعهد شده است سیاست‌های نفتی ونزوئلا را که منجر به کاهش فقر در این کشور از ۵۰ درصد به ۳۰ درصد شده است دنبال کند.

انریکه کاپریلس ۴۰ ساله فرمانداری ایالت میراندای ونزوئلا را بر عهده دارد. وی در جریان انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری ونزوئلا که مهرماه ۱۳۹۱ برگزار شد اگرچه با کسب ۴۴ درصد آرا به نسبت کاندیداهای پیشین اپوزیسیون، بیشترین آرا را به دست آورد ولی نتوانست بر هوگو چاوز غلبه کند.

طبق نظرسنجی‌ها، از میان این دو رقیب انتخاباتی، نیکلاس مادورو از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

رییس جمهور آینده ونزوئلا، کشوری که دارنده بیشترین ذخایر نفتی جهان است، در حالی سکان امور را در دست خواهد گرفت که درآمد نفتی این کشور در سال ۲۰۱۲ به ۳.۸ میلیارد دلار کاهش یافت. درآمد نفتی ونزوئلا پنج سال پیش از آن ۵.۶ میلیارد دلار بود.

در عین حال سطح بدهی شرکت نفت ونزوئلا سال ۲۰۱۲ به ۴۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016