یکشنبه 25 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيش از دو هزار نفر در سال ۱۳۹۱ بازداشت شدند

به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، در طی يک سال گذشته نيروهای امنيتی ۲۱۷۹ تن از فعالين را بازداشت نموده‌اند که از اين تعداد ۶۴۹ مورد آن به صورت موردی و ۱۵۳۰ مورد آن به صورت بازداشت فله‌ای يا موردی بدون مشخص شدن هويت بازداشت شده بوده است



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری هرانا - نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، ليست بازداشت شدگان در طول يک سال شمسی (۱۳۹۱) را منتشر کرد.

بر اساس اين گزارش ۲۴ صفحه‌ای در طی يکسال گذشته نيروهای امنيتی ۲۱۷۹ تن از فعالين را بازداشت نموده‌اند که از اين تعداد ۶۴۹ مورد آن به صورت موردی و ۱۵۳۰ مورد آن به صورت بازداشت فله‌ای يا موردی بدون مشخص شدن هويت بازداشت شده بوده است.

در اين رابطه، اصناف ۷۶ مورد بازداشت، اقليت‌های قومی ۱۱۸ مورد، اقليت مذهبی ۳۴۱ مورد، انديشه و بيان ۳۷۷ مورد، دانشجويان ۳۷ مورد، زنان ۴ مورد، فرهنگی ۵۱ مورد، کارگران ۷۶ مورد، کودکان ۲ مورد را شامل می‌شوند.

لازم به ذکر است بازداشت‌های فله‌ای شهروندان در طرح امنيت اجتماعی و اخلاقی نيروی انتظامی نيز بالغ بر ۲۰۹۵ مورد شده است که اکثر آن مربوط به بازداشت خرده فروشان مواد مخدر و برخوردهای تحت نام اراذل و اوباش بوده است،. هم چنين ۲۷۲ نفر از شهروندان نيز به دليل شرکت در جشن و ميهمانی‌های شبانه بازداشت شدند.

[برای دريافت نسخه PDF اين گزارش اينجا کليد کنيد]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016