پنجشنبه 29 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"مرگ مشکوک" يک پناهنده جوان ايرانی در شهر کارلسروهه آلمان

اختر قاسمی ـ روز گذشته پليس کارلسروهه جسد يک جوان ايرانی را به نام حسين محبوبی پيدا کرد. اين جوان حدود ۱۵ روز ناپديد شده بود.

به گفته ی دوستان و هم کمپی هايش، اين جوان که مدت کوتاهی بود در آلمان تقاضای پناهندگی داده بود، ظاهرا يک روز بعد از سيزده بدر برای خريد محل زندگی خود را ترک می کند که ديگر هرگز برنگشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دوستان او بعد از دو سه روز به پليس اطلاع می دهند اما هيچ اطلاعی از او بدست نيامد. بعد از ۸ روز که يکی آشنايان اين جوان به نام م. ساکن اشتوتگارت از اين موضوع مطلع می شود، دوباره با پليس تماس می گيرد و از پليس می پرسد که آيا بيمارستان ها را جستجو کردند که پليس پاسخ مثب می دهد و به آقای م. می گويد که چنين شخصی در بيمارستان ها نبود! حال جسد او را تکه تکه به شکلی پيدا کردند که نشان دهنده تصادف با قطار است. از يکی دوستان اين جوان پرسيدم که آيا افسردگی داشته و يا امکان خودکشی می دهند؟ او گفت اصلا چون چنين روحيه ای نداشته است.

مرگ و خودکشی پناهندگان در ايالت های جنوب آلمان در ساليان اخير افزايش يافته و شرايط بد آنها در کنار مدت زمان طولانی برای طی پروسه پناهندگی شان، دپرسيون و افسردگی را در متقاضيان پناهندگی افزايش داده است که اين موضوع نياز به رسيدگی و توجه بيشتر مسئولين امور پناهندگان دارد در غير اين صورت با توجه به هجوم دوباره متقاضيان پناهندگی به يکی از معضلات جامعه تبديل می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016