جمعه 30 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

یکی از مظنونان بمگذاری بوستون کشته و دیگری فرار کرده است

مظنونان بمگذاری ماراتن بوستون دو برادر متولد چچن معرفی شده اند که حدود ده سال پیش به آمریکا آمد بودند. یکی از آنها کشته شده و دیگری در حال فرار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته مسولان پلیس و اف بی آی، درگیری که چند ساعت پیش در ایالت ماساچوست آمریکا رخ داده بود به حادثه بمبگذاری روز دوشنبه در مارتن بوستون مرتبط است.

به گفته پلیس دو مظنون در یک خودروی اس یو وی با پلیس درگیر شده اند. آنها در یک تعقیب گریز پر سرعت با پلیس درگیر شده و به طرف پلیس مواد منفجره پرتاب کرده اند. در تیراندازی های بعدی یکی از مظنونان کشته شده و مظنونی که با کلاه سفید در عکس های اف بی آی دیده می شود فرار کرده است.

پلیس این شخص را بسیار خطرناک توصیف کرده و از مردم خواسته در خانه خود را بروی هیچکس باز نکنند.
پلیس ایالت ماساچوست در آمریکا، سیستم حمل و نقل عمومی را در منطقه خلیج ماساچوست به حالت تعلیق در آورده است. براساس گزارش های دریافتی، شبکه قطار های زیرزمینی بسته شده و اتوبوس‌ها فعالیت‌هایشان را متوقف کرده‌اند. هیچ خودرویی اجازه ورود و خروج به شهر واتر تاون را ندارد.

در درگیری های پیش از آن که از ساعت ده شب به وقت محلی شروع شده بود یک مامور پلیس در تیراندازی در یکی از دانشکده های ام آی تی در شهر کمبریج کشته شده و یک پلیس دیگر نیز بشدت مجروح شده است.

براساس اطلاعیه دادستانی منطقه و پلیس شهر کمبریج، ایالت ماساچوست، این حادثه شامگاه پنجشنبه و زمانی روی داد که این مامور پلیس برای رسیدگی به گزارشی در مورد اغتشاش، به محل اعزام شده بود.

شاهدان محلی گفته اند که از این محل صدای تیراندازی ممتد به گوش رسید و به گفته منابع پلیس، مامور اعزامی، هدف اصابت چندین گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان، اعلام شد که جان خود را از دست داده است.

در پی این حادثه، نیروهای پلیس برای یافتن عامل تیراندازی به محل اعزام شدند و از دانشجویان و ساکنان محلی خواسته شده است تا پایان عملیات پلیس، از رفت و آمد در این محل خودداری ورزند.

محوطه دانشگاه و مناطق اطراف آن در محاصره ماموران پلیس قرار دارد و رفت و آمد به آن ممنوع شده است.

ام آی تی یکی از موسسات آموزشی و تحقیقاتی معتبر جهان محسوب می شود و همراه با چند موسسه دیگر آموزش عالی، از جمله دانشگاه هاروارد، در شهر کمبریج ایالت ماساجوست واقع شده است.

شهر بوستون، مرکز ایالت، در آن سوی رودخانه چارلز در جنوب کمبریج قرار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016