چهارشنبه 28 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: با هرگونه انفجار حتی در بوستون آمريکا مخالفيم

رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، ارتش جمهوری اسلامی ايران را مايه افتخار و ارتشی مردمی، علمی، اعتقادی، دارای ابتکارات گوناگون و آزموده شده خواندند و با اشاره به غيرمنطقی بودن جبهه استکبار به سرکردگی آمريکا، تاکيد کردند: امروز تمدن غرب بواسطه تناقض‌ها، بی‌منطقی‌ها، زورگويی‌ها و بی‌اعتنايی به اصول انسانی در معرض سقوط و سرنگونی قرار گرفته است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای ظهر امروز (چهارشنبه) در آستانه ۲۹ فروردين روز ارتش جمهوری اسلامی در ديدار جمعی از فرماندهان، کارکنان منتخب و اعضای پايگاههای بسيج شهرکهای سازمانی و همچنين تعدادی از خانواده‌های ارتشيان در اين ديدار در تشريح ويژگی‌های منحصربفرد ارتش جمهوری اسلامی ايران، به مردمی بودن ارتش اشاره کردند و افزودند: در نظام جمهوری اسلامی ايران، ارتش به دليل فداکاری و مجاهدت و نه به دليل زورگويی و قدرت، مورد تکريم مردم و دارای پشتوانه مردمی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حضرت آيت‌الله خامنه‌ای درباره علمی بودن ارتش خاطرنشان کردند: پيشرفتها و گستره کارهای علمی و پژوهشی نيروهای مسلح از جمله ارتش در زمينه صنايع دفاعی و الکترونيکی حيرت‌آور و غيرقابل مقايسه با قبل از انقلاب اسلامی و حتی سالهای اول انقلاب است. همه اين پيشرفتها در شرايطی به دست آمده است که بدخواهان ملت ايران، در دادن کمترين امکانات بخل ورزيدند اما جوشش درونی استعدادهای جوانان و فرزندان اين ملت، شگفتی آفريد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ويژگی دينی و اعتقادی بودن ارتش افزودند: انجام کار بر اساس احساس تکليف و تعميق روحيه دينی و انقلابی موجب شده است که ارتش جمهوری اسلامی ايران به يک ارتش متعهد و پايبند به اعتقادات و ارزشها تبديل شود.

ايشان همچنين تاکيد کردند: چنين ارتشی قطعاً در هر امتحانی سربلند بيرون خواهد آمد.

فرمانده کل قوا، آزموده بودن ارتش به دليل حضور سرافرازانه در ۸ سال دفاع مقدس را يکی ديگر از امتيازات ارتش برشمردند و خاطرنشان کردند: ارتش جمهوری اسلامی ايران در عمليات گوناگون در دوران دفاع مقدس نقشی برجسته داشت و کارهای بزرگی انجام داد.

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ارتشيان گفتند: به ارتشی بودن خود افتخار کنيد و همت خود را، حفظ و تقويت اين ويژگيهای ممتاز قرار دهيد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به رويکرد متفاوت نيروهای مسلح ايران در مقايسه با ارتش های دنيا، افزودند: ارتش، سپاه و بسيج يک فرهنگ و جهت‌گيری جديدی را به دنيا عرضه کرده‌اند که الگوی بديعی در مقابل جهت‌گيری استعماری و سلطه‌گرانه بيشتر ارتش‌های دنياست.

ايشان درباره روحيه سلطه‌گری مجموعه‌های نظامی جبهه استکبار بويژه آمريکا خاطرنشان کردند: اين مجموعه‌های نظامی در هر جايی که حضور پيدا می‌کنند مايه فساد اخلاقی و فشار بر مردم و کشتار آنان هستند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ادعای آمريکايی‌ها مبنی بر مخالفت با وسائل کشتار جمعی افزودند: بر خلاف اين ادعا، هواپيماهای بدون سرنشين آمريکا، کودکان و زنان و مردم بيگناه افغانستان و پاکستان را قتل عام ميکنند و تروريستهای مورد حمايتِ آشکار و پنهان آمريکا نيز در عراق و سوريه، مردم را می‌کشند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در تبيين تناقض‌گويی‌های آمريکا خاطرنشان کردند: آمريکا و ديگر مدعيان حقوق بشر در قبال کشتار مردم بيگناه پاکستان، افغانستان، عراق و سوريه سکوت می‌کنند اما بعد از چند انفجار در آمريکا، همه دنيا را پر از جنجال می‌کنند.

ايشان تاکيد کردند: جمهوری اسلامی ايران به پيروی از منطق اسلام با هرگونه انفجار و کشتار مردم بيگناه چه در بوستون آمريکا و چه در پاکستان، افغانستان، عراق و سوريه مخالف است و آن را محکوم می‌کند.

رهبر معظم انقلاب افزودند: رفتار آمريکا و ديگر مدعيان حقوق بشر در قبال کشتار مردم بيگناه ، متناقض است و بر همين اساس معتقديم که آمريکا و جبهه مقابل جمهوری اسلامی ايران، غير منطقی هستند. به دليل اين تناقض ها، بی منطقی‌ها، زورگويی‌ها و بی‌اعتنايی‌ها به اصول انسانی تمدن غرب در معرض سقوط و سرنگونی قرار گرفته است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای افزودند: اين چگونه منطقی است که اگر کودکان و زنان در افغانستان و پاکستان بوسيله آمريکايی‌ها کشته شوند و در عراق و سوريه نيز تروريست‌های مورد حمايت آمريکا، غرب و صهيونيست‌ها، فاجعه‌آفرينی کنند، اشکالی نداشته باشد اما اگر انفجاری در آمريکا يا يک کشور غربی روی دهد، همه دنيا بايد هزينه آن را بپردازند.

ايشان تأکيد کردند: اين روحيه و تفکر آمريکا و غرب که خود را تافته جدا بافته از ديگران می‌دانند، عامل سرنگونی و زوال روزافزون آنهاست.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به انديشه‌های منطقی حاکم در نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کردند: اين انديشه‌های منطقی، پايه‌های يک تمدن عميق و ماندگار است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در بخش ديگری از سخنان خود از فداکاری‌ها، همدلی‌ها و همراهی‌های همسران، خانواده‌ها و فرزندان ارتشيان تجليل کردند و افزودند: خانواده‌های محترم ارتشيان بايد همواره به داشتن چنين مردانی احساس عزت و افتخار بکنند.

پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، امير سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش گزارشی از توانايی‌ها و آمادگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ايران بيان کرد.

در ابتدای اين ديدار تعدادی از جانبازان ارتش جمهوری اسلامی از نزديک با رهبر معظم انقلاب ديدار کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016