شنبه 31 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دیدار خاتمی با هاشمی و افزایش احتمال کاندیداتوری خاتمی

منابع نزدیک به سید محمد خاتمی، از افزایش احتمال کاندیداتوری وی خبرمی دهند و عدم انصراف وی تا امروز را نشانه پذیرش درخواست های فراوان از وی برای کاندیداتوری می دانند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در سال جدید با آیت الله هاشمی رفسنجانی را می توان نشانه ای از تقویت احتمال کاندیداتوری خاتمی دانست، به ویژه آنکه در این دیدار، سید محمد خاتمی از سیل فراوان تقاضا برای کاندیداتوری وی خبر داده است.


نکته مهمتر در این میان، عدم انصراف خاتمی تا امروز، بزرگترین نشانه بر کاندیداتوری سید محمد خاتمی است، چرا که اگر وی تصمیمی برای کاندیداتوری نداشت، باید تا پیش از عید نوروز عدم حضور خود در انتخابات را اعلام می کرد تا سایر کاندیداهای احتمالی همسو با وی که نامزدی خود را مشروط به غیبت خاتمی کرده بودند، زمان حداقلی برای فعالیت داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همان گونه که میر حسین موسوی که در انتخابات 1376 و 1384 ریاست جمهوری که قصد کاندیداتوری نداشت، چهار ماه قبل از انتخابات با انتشار اطلاعیه ای عدم کاندیداتوری او را اعلام کرد.


تاخیر در اعلام کاندیداتوری خاتمی تا زمان انتخابات روشی است که می تواند در آغاز تخریب وی توسط رسانه های اقتدارگرا و اعمال فشار و دستگیری فعالان اصلاح طلب تاخیر ایجاد کرده و زمینه این گونه اقدامات، هر چه به زمان انتخابات نزدیکتر باشد را کاهش می دهد.


گفته می شود در صورت حضور سید محمد خاتمی در این دوره از انتخابات، وی تنها کاندیدای اصلاح طلبان محسوب نخواهد شد و جمع زیادی از نیروهای فراجناحی و مستقل اعم از مراجع تقلید، آیت الله هاشمی رفسنجانی و همچنین اصولگرایان منتقد نیز از سید محمد خاتمی حمایت خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016