دوشنبه 2 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشایی: فاسدان اصلاح نشوند حذف می‌شوند

روزنامه شرق: همزمان با افزایش انتقادهای اصولگرایان از نامزد احتمالی دولت در انتخابات، «اسفندیار رحیم‌مشایی» در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، بدون نام‌بردن از خود یا گروه خاصی، منتقدان خود را به «دروغگویی»، «پرونده‌سازی» و «تلاش برای انتقام‌گیری از دولت» متهم کرد. مشایی که «ایرنا» با عنوان «رییس مرکز ملی مطالعات جهانی‌شدن» از او نام برده است، با بیان اینکه «احمدی‌نژادی بودن به یک افتخار جهانی تبدیل شده است»، گفت: «امروز در جای‌جای دنیا نشانه‌های فراوانی از مهر و امید ملت‌های آزاده و مستقل دنیا نسبت به رییس‌جمهوری کشورمان دیده می‌شود.» او که روز یکشنبه پس از بازگشت از سفر ونزوئلا سخن می‌گفت افزود: این در حالی است که «احمدی‌نژادی بودن» از منظر غرب به ویژه آمریکا و برخی افراد، جرم بزرگ و نابخشودنی به شمار می‌رود. رحیم مشایی گفت: «آنهایی که برای گرفتن انتقام از رییس‌جمهوری و دولتی که در برابر باج‌خواهی آنان مقاومت کرده، به طراحی و اجرای انواع توطئه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، از‌جمله به‌کارگیری الفاظی نظیر رانت‌خواری، فساد مالی و انحراف روی آورده‌اند. این قبیل اقدامات از سوی بدخواهان در سایه ولایت فقیه و با عنایت حضور ولی‌عصر‌(عج) به عامل رسوایی و بدنامی خودشان تبدیل شده است.» مشاور رییس دولت آنچه را «دشنام‌شنیدن برای خدمت‌گزاران مردم» می‌نامید «امری طبیعی و قابل تحمل» دانست و افزود: «عده‌ای که به نام دین و ارزش‌ها تا پرونده‌سازی اخلاقی، مالی و امنیتی برای هم‌کیشان و هموطنان خود پیش می‌روند، نشانه سقوط این دسته از افراد است و این‌گونه بد‌اخلاقی‌ها جای تاسف دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رحیم مشایی آنچه را «سقوط اخلاقی بعضی مدعیان دین و ارزش‌ها» می‌نامید «ناراحت‌کننده» توصیف کرد و گفت: «سوءظن در دین ما بسیار نکوهیده و جزو گناهان کبیره است.» او افزود: «بسیاری از سیاست‌بازان و سیاسی‌نویسان، اصل را بر فاسد، جاسوس و منحرف‌بودن افراد می‌گذارند و در‌صورتی‌که خلافش هم ثابت شد، بار دیگر تلاش می‌کنند تا حرف خود را با سندسازی و جعل دلیل و برچسب تهمت اثبات کنند!» مشاور رییس دولت ابراز عقیده کرد: «اگر مشکل دروغگویی، سوءظن و زیاده‌خواهی در میان خواص حل نشود، با احداث پالایشگاه، سد، جاده و دستاوردهای دیگر، رفاه و آسایش برای مردم میسر نخواهد شد.» به اعتقاد رحیم‌مشایی «رفاه واقعی زمانی حاصل می‌شود که سایه وحشت‌زای دروغگویان و پرونده‌سازان بالای سر هیچ‌کس نباشد و اخلاق، انسانیت و خیرخواهی بر مناسبات در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی حاکم باشد.»مشایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «اگر فاسدان و منحرفان در جهت رفع ظلم‌های خود اصلاحاتی را انجام ندهند، بدون تردید، مردم آنها را از صفحه سیاست و مدیریت حذف خواهند کرد.

بر‌این‌اساس، هر‌کس در قبال ظلم به جامعه و به‌ویژه افراد مظلوم و بی‌دفاع سکوت کند از نظر مردم شریک جرم آنها محسوب می‌شود.» «ایرنا» خبرگزاری رسمی دولت، پیش‌از‌این در گفت‌وگو با بهمن شریف‌زاده- روحانی نزدیک به دولت، نوشته بود که اسفندیار رحیم‌مشایی «بعد از صبر در برابر تهمت‌ها، به مقام رضا رسیده» است. شریف‌زاده همچنین درباره احتمال نامزدی مشایی گفته بود: «وی فارغ از خود شده، به خود فکر نمی‌کند؛ لذا گریزان است از مناصب، مگر آنکه منصب تکلیف او بشود.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016