سه شنبه 3 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت یک ایرانی توسط ماموران سفارت اسرائیل در نپال

به گزارش رسانه های اسرائیلی، یک ایرانی در کاتماندو به جرم جعل پاسپورت اسرائیلی در بیرون سفارت این کشور بازداشت شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنامه گویا رسانه های اسرائیلی، از بازداشت یک ایرانی در کاتماندو، پایتخت نپال به جرم انجام اقدامات مشکوک علیه سفارت اسرائیل در این کشور خبر داده اند.

بر اساس این گزارش ها وی که محسن خسرویان نام دارد و حامل پاسپورت جعلی اسرائیلی بوده روز ۱۳ آوریل توسط ماموران امنیتی سفارت اسرائیل بازداشت شده و سپس تحویل پلیس نپال داده شده است.

بر همین اساس آقای خسروانی به طرز مشکوکی بیرون ساختمان متعلق به اسرائیل ایستاده بود. او به جرم جعل پاسپورت بازداشت شده و گفته شده که به فعالیت های مشکوکش اعتراف کرده است.

ماموران اسرائیلی حدس می زنند وی به نیت اقدام علیه سفارت در حال بررسی محل بوده و نقشه توریستی منطقه را همراه داشته است.

گزارش ها حاکی است وی پاسپورت ایرانی خود را به شماره P95434382 مخفی کرده بود.

به گزارش رسانه های نپال او ظاهرا با همان پاسپورت جعلی اسرائیلی روز سوم آوریل وارد نپال شده بود.

همچنین گفته شده این خبر زمانی منتشر می شود که همسر و دو تن از بستگان وی برای دیدارش از بانکوک به کاتماندو آمده اند. وی ظاهرا از سال ۲۰۰۴ در بانکوک زندگی می کند و همسر تایلندی دارد.

هنوز روشن نیست آیا این ایرانی واقعا طرحی جدی برای حمله به اماکن اسرائیلی یا شهروندان این کشور را داشته یا فقط به جعل پاسپورت اقدام کرده است.

آقای خسرویان ظاهرا بعد از بروز مشکلات مالی وارد نپال شده و هدفش رفتن به اروپا و پناهنده شدن به یکی از کشورهای اروپایی بوده است.

تحقیقات پلیس حاکی است وی ۳۱ مارس با پاسپورت ایرانی اش وارد مالزی شده بود و احتمالا پاسپورت جعلی اسرائیلی را در کوالالامپور تهیه کرده است. او اخیرا به سریلانکا هم سفر کرده بود.

همسر و بستگانش روز جمعه گذشته در محل بازداشت با او دیدار کرده اند.

استفاده از پاسپورت جعلی برای رفتن به کشورهای اروپایی امر رایجی است. با توجه به شباهت ایرانی ها به شهروندان اسرائیل بعضی از قاچاقچیان ابتیاع پاسپورت اسرائیلی را به آنها توصیه می کنند. البته حضور در نزدیکی سفارت اسرائیل نکته مشکوکی است که تئوری استفاده صرف از پاسپورت برای رفتن به اروپا را زیر سوال می برد.

اتهامات مشابهی در گذشته علیه ایرانیان طرح شده بود. سال گذشته دو حمله ناکام در هند و تایلند خنثی شدند. مسئولان اسرائیلی سپاه قدس را مسئول این اقدامات می دانند. اما حمله ای در بلغارستان به حزب الله نسبت داده شد. حزب الله از جمله نزدیک ترین گروه های مسلح ضد اسرائیلی نزدیک به ایران محسوب می شود.

ایران همواره این اتهامات را دروغ و توطئه ای برای فشار به این کشور دانسته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016